قزوین_ دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: ۶ میلیارد تومان در موکب های اربعین قزوین هزینه شد.

۶ میلیارد تومان در موکب های اربعین قزوین هزینه شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعیدخورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: تشکیل دوساله ستاد مردمی اربعین محقق شده است.

وی افزود: ۶۹ موکب در ۳۴ نقطه در قرارگاه های ستاد مردمی اربعین استان قزوین طی سالجاری مستقر بود و از آنجایی که بخشی از حرکت مردم برای رسیدن به مرزها از استان قزوین است، استقرار موکب ها را از قزوین آغاز کردیم و موکب ها در محمودآباد در عوارضی، آبگرم، خرمدشت و آوج مستقر شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: همچنین در حوزه اسکان و پذیرایی از زائران اربعین موکب هایی در قرارگاه نجف تا کربلا، طریق الحسین، کربلا و شهر مصیب و در شهر سامرا مستقر شد؛ در مجموع ۶ میلیارد تومان توسط کمک های مردمی و با پشتیبانی نهادهای استان در موکب ها هزینه شد؛ در حوزه اسکان، ۸۲ هزار و۱۷۲ خانم و ۱۷۰ هزار و ۱۱۹ آقایان و در مجموع اسکان ۲۵۲ هزار و ۲۹۱ نفر صورت گرفت که نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری را به همراه داشته است.

خورشیدی یادآور شد: در بخش پذیرایی، ۴۵۷هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵ هزار وعده ناهار، ۴۶۳هزار وعده شام و در مجموع یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ وعده غذایی در مدت ۱۱ روز خدمات اربعین توزیع شد که نسبت به سال گذشته ارائه خدمات دوبرابر افزایش یافته بود؛ ۱۱ هزار میان وعده، یک میلیون و ۷۹۳ هزار قرص نان در بین زوار توزیع و ۱۲۹هزار چشمه سرویس بهداشتی و ۲۳ چشمه حمام توسط موکب ها تاسیس شد.

وی مطرح کرد: در حوزه فرهنگی کاروانی به نام «سفیر حرم» با نام شهیدسیاهکالی مرادی راه اندازی شد و در مسیر نجف تا کربلا حرکت کرد و به ارائه خدمات فرهنگی از جمله توزیع کتاب «یادت باشد» پرداخت.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: در اربعین سالجاری، موکب رسانه ای صداو سیمابه تعداد دونقطه افزایش یافت و دو گروه سرود «ثارالله» و «انتظار» از استان قزوین به کربلا اعزام شد و اجرا در بین مسیربرنامه های فرهنگی از جمله اجرای زنده سرود توسط آنها صورت گرفت؛ همچنین در این مدت، ۲۵ روحانی اعزام شدند که در موکب ها مستقر بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.