وزیر خارجه بحرین اختلافات کشورش، عربستان، امارات و مصر با قطر را بسیار عمیق توصیف کرد.

بحرین: اختلاف ما با قطر بسیار عمیق است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، "خالد بن احمد" وزیر خارجه بحرین گفت که حضور قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس که یکشنبه آینده در ریاض برگزار می‌شود برای ما اهمیتی ندارد.

وی در گفت‌وگو با شورای همکاری خلیج فارس افزود: همکاری بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله مهمترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود در نشست آتی این شورا در ریاض برگزار شود.

وزیر خارجه بحرین گفت که مواضع بحرین، عربستان، مصر و امارات در قبال قطر همان مواضع و شروط ما نیز همان شروط قبلی است و دوحه باید خودش را اصلاح کند.

بن احمد اظهار داشت: قطر به جای استفاده از نیروهای مانند نیروهای سپر جزیره از نیروهای بیگانه استفاده کرده است و حضور این نیروهای بیگانه در خاک قطر بزرگترین تهدید برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

روز گذشته سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت که  چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) آماده پایان دادن به بحران خود با قطر هستند؛ به شرط اینکه دوحه سیاست خود را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: اگر رویکردی واقعی بری تغییر مسیر و دست برداشتن از دخالت در امور داخلی و دوری گزیدن از سازمان های تروریستی و پرهیز از تبلیغ آنها در تریبون های رسانه ای قطر وجود داشته باشد، مجالی برای بحث و سخن وجود دارد.

امیر قطر روز سه شنبه نام کتبی شاه سعودی برای شرکت در کنفرانس سران شورای همکاری خلیج فارس را دریافت کرد.

این اولین نامه رسمی شاه سعودی به امیر قطر از آغاز بحران یاد شده به شمار می رود. سفر عبدالطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری به قطر نیز اولین سفر از زمان آغاز بحران به شمار می رود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در سال ۲۰۱۷ میلادی قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و این کشور را تحت محاصره قرار دادند اما دوحه این اتهام را رد و تاکید کرد که از موضع مستقل خود و حاکمیت ملی خود دست بر نمی دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.