امید محدث گفت: با افزایش دامنه سن جوانی به ۱۸ ـ ۳۵ سال استفاده از خدمات مشاوره‌های ازدواج و تسهیلات اشتغال برای جوانان ۳۰ تا ۳۵ سال فراهم شد.

امکان استفاده از مشاوره‌های ازدواج و تسهیلات اشتغال برای جوانان تا ۳۵ سالگی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان در گفت‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی جوانان گفت: در این جلسه سه دستور جلسه مورد ارزیابی قرار گرفته و به مرحله تصویب رسید.

وی افزود: مهمترین دستور جلسه مربوط به تغییر دامنه سن جوانی بود که بر اساس اهداف وظایفی که مصوب شورای عالی جوانان لود به تعیین دامنه جدید سن جوانی پرداختیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان با اشاره به اینکه با تصویب این شورا بازه سن جوانی به 18-35 سال افزایش یافته، گفت: در جلسه مذکور اساسنامه مجمع ملی سمن‌ها که پیش از این در شورای عالی مطرح شده بود مورد تصویب قرار گرفته است.

محدث از تصویب شناسه حقوقی سمن‌ها خبر داد وگفت: اما مهمترین اتفاق این جلسه افزایش سن جوانی بود.

وی تصریح کرد: طی پایش‌های انجام گرفته مهمترین رخدادهای زندگی هر فرد در سالهای اخیر (ازدواج و اشغال) د رمحدوده سنی سی سال اتفاق می‌افتد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان یکی از نکات مورد توجه در افزایش دامنه سن جوانی را مربوط به مشاوره‌های قبل، حین و پس از ازدواج عنوان کرد و گفت: با برگزاری دوره‌های آزمایشی مشاوره‌ در کشور به این نتیجه رسیدیم که  طلاق مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره حوزه جوانان نسبت به دیگر افراد 25 درصد کمتر بوده است.

محدث ادامه داد:‌ بنابراین اگر بازه سنی جوانی افزایش یابد فرصت بیشتری برای برگزاری دوره‌های مشاوره در مراکز هستیم. از طرفی بر اساس پایش‌های انجام گرفته مشاوره‌های پیش از ازدواج باعث افزایش 10 درصدی ازدواج و رضایت از شناخت پیش از ازدواج میان زوجین شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در شرایط حاضر اقتصادی و اجتماعی کشور تا جوان اراده استفاده از تسهیلات کارآفرینی و اشتغال در دستگاههای دولتی را داشته باشد از بازه سنی جوانی خارج شده و از دریافت این تسهیلات محروم می‌شدند و افزایش این دامنه سنی از ۱۵-۲۹ سال به ۱۸- ۳۵ سال به استفاده بیشتر از تسهیلات دولتی کمک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.