رئیس بانک مرکزی روسیه می‌گوید این کشور برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا سامانه‌ای مشابه سوئیفت برای انتقال اطلاعات مالی ایجاد کرده است.

مسکو: برای در امان ماندن از تحریم‌ها، سامانه‌ای مشابه سوئیفت ایجاد کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل  قدس آنلاین، رئیس بانک مرکزی روسیه می‌گوید این کشور سامانه‌ای جایگزین برای نقل و انتقالات مالی راه‌اندازی کرده که به این کشور برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا و بسته شدن سامانه سوئیفت کمک خواهد کرد. 

«الویرا نابولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه در مصاحبه با «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «در استفاده از شبکه‌های مالی جهانی و سامانه مالی جهانی که روسیه بخشی از آن است مخاطراتی وجود دارد. به همین دلیل ما از سال ۲۰۱۴ سامانه‌های خودمان، از جمله سامانه پرداختی خودمان را توسعه داده‌ایم. داخل روسیه، ما سامانه‌ای برای انتقال اطلاعات مالی ایجاد کرده‌ایم که شبیه سوئیفت است.»

«سوئیفت» سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن حرف اول عبارت «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» در زبان انگلیسی ایجاد شده است. 

مقر اصلی این شبکه  که تراکنش‌های مالی جهانی را تسهیل می‌کند در بلژیک قرار دارد، اما اعضای هیئت مدیره آن را مدیران بانک‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند. دولت آمریکا بعد از خروج از برجام، فشارها برای قطع دسترسی ایران به این شبکه را تشدید کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.