گیلان- حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: انجمن یاوران وقف اصناف با هدف اشتغال و رفع محرومیت تشکیل شده است.

راه‌اندازی انجمن یاوران وقف اصناف با هدف اشتغال، رفع محرومیت و توسعه همه جانبه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی لاهیجان گفت: انجمن یاوران وقف اصناف با هدف اشتغال، رفع محرومیت و توسعه همه جانبه تشکیل شده است و اصناف و بازاریان بخاطر ارتباط بی‌واسطه با مردم از نیازهای روز جامعه مطلع هستند و بر این اساس می‌توانند با عمل به وقف با نیت اشتغال زایی، تولید و حمایت از نخبگان علمی به جامعه و نیازمندان خدمت رسانی ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه وقف یک نهاد کارآمد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی است، افزود: هر کمکی به ترویج سنت حسنه وقف کمک به ترویج اسلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: از سال ۹۰ تاکنون با بهره گیری از ظرفیت اصناف و اقشار مختلف و تبیلغ فرهنگ وقف ۲۱۰ وقف جدید در استان داشتیم و بزرگترین موقوفه در دهه اخیر در استان متلعق به بانو صغری المعی در لاهیجان است.

حجت الاسلام علیزاده به وقف مشارکتی نیز اشاره و تصریح کرد: وقف مشارکتی همتی جمعی برای کمک به نیازمندان است و اگر کسی به تنهایی توانایی کمک ندارد می‌تواند با وقف مشارکتی به نیازمندان و توسعه جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.