رییس اتحادیه درودگران و مبل سازان مشهد گفت: تولید کالا در ایران گران تمام می‌شود بنابراین امکان رقابت جهانی وجود ندارد، از جهت دیگر بعضی از کالاها در گذشته ممکن بود از مالزی یا چین وارد شوند که در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت ارز واردات هم مقرون به صرفه نیست.

واحدهای تولیدی مبل در حال ریزش و جمع‌آوری هستند
به گزارش قدس آنلاین، حسین ماجدی درباره افزایش قیمت مواد اولیه اظهار کرد: در بخش تامین مواد اولیه مشکلات عدیده‌ای داریم چراکه طی ۶ ماه شاهد افزایش قیمت ۲ تا ۳ برابری مواد اولیه بودیم که منجر به افزایش قیمت مبل شد.
وی ادامه داد: بنابراین به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، تولید هم کاهش پیدا کرده و بیشتر تولیدکنندگان به صورت سفارشی تولید می‌کنند که جنبه عمومی ندارد و یک سوم یا یک چهارم تقاضا به صورت سفارش از قبل است اما سایر تولیدات که به صورت اماده برای فروش باشد کاهش یافته است.
ماجدی درباره وضعیت واحدهای تولیدی بیان کرد: واحدهای تولیدی در حال مقاومت و صبر هستند که قیمت ها ثبات پیدا کنند یا حتی کاهش یابد، درحال حاضر کل واحدهای تولیدی در حال ریزش و جمع‌آوری هستند چرا که در ایران انرژی و کارگر هزینه تولیدگران است.
وی افزود: اگر دلار به مرز ۱۱ یا ۱۰ تومان هم برسد مطلوب نظر تولیدکنندگان نیست و باید پایین تر بیاید تا مواد اولیه ای که در اختیارتولیدکنندگان قرار می‌گیرد افزایش قیمت شدیدی نسبت به اول سال نداشته باشد، اگر چنین نشود ما به هیچ وجه قدرت رقابت در خارج را نداریم و در داخل هم مردم  توان خرید ندارند.
رییس اتحادیه درودگران و مبل سازان مشهد خاطرنشان کرد: آرامشی که در طی دو هفته اخیر از لحاظ ثبات قیمت ارز کشور را فراگرفته است وضعیت را کمی بهتر کرده و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.