۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 633234

آنچه در بندر چابهار گذشت، ثابت کرد این جنگ لزوماً اقتصادی نیست و بسیاری در اطراف ما آماده‌اند تا هر کجا که لازم باشد، این نبرد اقتصادی را به یک رویارویی خونین، بدل کنند.

به گزارش گروه سیاسی قدس‌آنلاین، حمله تروریستی «چابهار» زنگ هشدارهای زیادی داشت. آمریکایی‌ها به دلایل مختلف از جمله تأمین منافع خود در افغانستان، این بندر را از تحریم‌ها معاف کرده‌اند. روشن است در این حالت گرایش به کار اقتصادی در آنجا زیاد شده و این شهر صاحب مرکزیتی در منطقه می‌شود. این خلاف منافع همه دشمنان و حتی بسیاری از دوستان منطقه‌ای و همسایه‌های ماست؛ زیرا آن‌ها هم بندرهایی دارند که رقیب چابهار است و رونق چابهار یعنی کاستن از دخل آن ها. از طرف دیگر دشمنان تهران برآنند تحریم‌ها حداکثر تأثیر را داشته باشد. هر کجا دریابند مفری برای تهران هست، فوری آنجا حاضر شده و سعی در اخلال و کارشکنی می‌کنند. با این اوصاف آنچه در بندر چابهار گذشت، ثابت کرد این جنگ لزوماً اقتصادی نیست و بسیاری در اطراف ما آماده‌اند تا هر کجا که لازم باشد، این نبرد اقتصادی را به یک رویارویی خونین، بدل کنند.

حمله تروریستی چابهار یک کارکرد کاملاً مالی داشت، عده‌ای در پی منفعتی بودند. گروهی احمق را یافتند که حاضر بودند با نیروهای خود به آن‌ها سرویس دهند. می‌خواهم متوجه باشید این ادعاهای پشت این حملات و جنایات تا چه حد وطن فروشانه و اسنادی معتبر از خود فروختگی عاملان است. در واقع آن‌ها یک سری گروه‌های آدمکش هستند که حاضرند به هر طرف داخلی و خارجی که به دنبال ضربه زدن به ایران است، سرویس بدهند. اینکه نتیجه چه می‌شود؟ در سطح محلی و ملی مردم چه آسیب هایی ببینند؟ عواقب آن چیست؟ و... این‌ها برای این جماعت معنایی ندارد. بخش تأسفبار ماجرا آن است که برخی در این میان مدعی توجیه این رفتارهای وحشیانه‌اند و با تأسف برخی هم در غیبت رسانه‌ای ما در این جنگ تمام عیار، ممکن است فریب بخورند.

دقت کنید! چه کسی می‌آید به این شیوه فجیع در قدم اول خود و هموطن خود را این گونه قتل عام کند و در قدم بعد اینچنین به دشمنان کشورش خدمت رسانی کرده و عامل ضربه زدن به سرزمین مادری و هموطنان خویش شود! پاسخ شاید این باشد؛ او ایرانی نیست. اغلب چنین است. همین مسیرهای قاچاق انسان و کالا که بسیاری از دشمنان قسم خورده ایران بسختی سنگ آن‌ها را به سینه می‌زنند، مسیرهای اصلی ورود این تروریست‌های خارجی و تجهیزات آن هاست. بخش دیگر تلاش برای یادگیری از بومیان منطقه است. با این بهانه که حکومت مرکزی دشمن شماست و شما مظلوم واقع شده و... تولید مکرر و روزانه اخبار جعلی در فضای مجازی برای تحریک این ها. ما در اغلب مناطق مرزی با پدیده کولبری و قاچاق سوخت در سطح وسیعی مواجهیم. مثلاً در مرزهای خراسان رضوی هم این مشکل را فراوان داریم. اما چرا دشمن مرتب پای بلوچ‌ها و کردها را در غرب و جنوب شرقی به این مسئله باز کرده، مرتب اخبار دروغ درباره آن‌ها و از منطقه آن‌ها نشر می‌کند؟ چون امیدوار است برخی تفاوت‌های قومی و مذهبی که در این مناطق شدیدترند و نیز برخی عوامل نفوذی آن‌ها که ذیل پوشش مسائل مذهبی در آنجا حاضرند، بتوانند بهتر این تنور را داغ کرده و آن یارگیری که اشاره کردم را آغاز کنند.

گذشت زمان نشان داد با وجود کمبودها و حتی برخی تبعیض‌ها در این مناطق، مردم به فراست دریافته‌اند این رفتارها سازمان یافته و هدفمند نیست. از سوی دیگر دولتمردان به سمت اصلاح آن رفته‌اند و مردم این تلاش را دیده‌اند. بنابراین گروه‌های افراطی در میدان دستشان خالی مانده پس به جای مردم حالا سراغ هر کسی می‌روند که حاضر باشد خدمات آن‌ها را بخرد و به خاطرش پول بدهد؛ یعنی مزدوری! عملیات چابهار و استفاده از وسیله نقلیه انفجاری نشان داد آن‌ها در پی تجهیزات و شیوه‌های تازه‌اند و نیروهای ما باید در آن مرزها هوشیار باشند. باید راه نفوذ تروریست‌ها را در قالب قاچاق سوخت و کولبری و.. به داخل کشور بسته و حساب آن‌ها را از مردم عادی جدا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.