اگر دچار درد قفسه سینه شدید معطل نکنید. درد قفسه سینه مهمترین نشانه بیماری قلبی است و باید سریعا به پزشک مراجعه کنید یا با اورژانس تماس بگیرید. اگر چه هر دردی را باید جدی گرفت اما این درد خیلی خیلی مهم‎تر است.

درد قفسه سینه نشانه بیماری قلبی است/ده درصد متولدین به بیماری‎های قلبی- عروقی مبتلا هستند

به گزارش قدس آنلاین، مخصوصا اگر پشت جناق باشد و با احساس سنگینی به پشت یا با تعریق همراه باشد. اگر این درد به بازوها یا یک بازو منتقل شود و یا فک تیر بکشد نیز باید اقدام سریعی انجام داد و اصلا نباید تکان خورد چرا که ممکن است شروع یک سکته قلبی باشد.

قلب، نبض حیات آدمی است، حیاتی که نجاتش در گرو علم و پیشرفت دانش بشری است. قلب همان عضو شکننده‎ای است که اگر در گذشته به لحاظ عاطفی بیشتر هوایش را داشتیم اما این روزها باید با صحیح کردن شیوه زندگی‎مان هوایش را داشته باشیم.
هوای آلوده، مصرف سیگار، مصرف غذاهای پرکالری و از همه مهم تر سبک زندگی ناصحیح و بی‎تحرک بشر امروزی و ... از عواملی است به این عضو خونرسان و مهم بدن آسیب می‎رساند و به نوعی بازی با مرگ در کشاکش زندگی است.
کنگره بین المللی پزشکان قلب ایران و اروپا این روزها در بیمارستان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است. با ارتقاء سطح علمی پزشکان بیماران بسیاری نیز درمان می‎شوند. کنگره‎ای که گرچه این ایام صدها پزشک را گرد هم‎آورده اما ممکن است هر آموزه‏اش ناجی جان انسان‎های بیشماری باشد.
برخی از پزشکان علت اصلی مرگ و میر در کشور را بیماری‎های قلبی و عروقی عنوان می‎کنند و برخی از تولد یک کودک مبتلا به بیماری قلبی در میان 100 کودک می‎گویند و برخی معتقدند ایران کشوری موفق در کنترل سکته‎های حاد قلبی است.
در هر صورت مشهد این کلان شهر مذهبی حالا در جاده‎ای دیگر به نام گردشگری سلامت نیز وارد شده است چرا که به اذعان متخصصان بسیاری که در این کنگره گرد هم آمدند، آخرین تکنولوژی‏های روز در بیمارستان رضوی استفاده می ‏شود و متخصصان خبره ‏ای نیز کنترل تپش مجدد قلب‏ها را در دست گرفته‏‌اند.
دکتر علیرضا حیدری بکاولی دانشیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی قلب و فوق که در واقع متخصص بی‎نظمی‎های قلبی است، اگر چه معتقد است در اقدامات درمانی بیماری‌های قلب پا به پای کشورهای مدرن حرکت می‎کنیم اما همچنان بیماری‎های قلب و عروق را یکی از مهمترین علل مرگ و میر در کشور عنوان می‎کند.
او بیمارستان رضوی را یکی از محورهای گردشگری سلامت می‌داند چرا که با سرمایه گذری‎های آستان قدس رضوی توانسته است از مجهزترین بیمارستان‎هایی باشد که توسط نیروهای متخصص در این حوزه اداره می‎شود.
دکتر عبدالرحمن کردنژاد متخصص قلب و عروق از شهرستان دزفول از دیگر شرکت کنندگان در این کنگره بوده که معتقد است بیمارستان رضوی می‌تواند حرف اول را در گردشگری سلامت بزند.
او می‌گوید: ده درصد از افرادی که متولد می‎شوند به بیماری‎های قلبی و عروقی مبتلا هستند که البته فقط یک درصد از این افراد نیاز به عمل جراحی دارند و خوشبختانه با توجه به پیشرفت‎هایی که صورت گرفته این درمان‎ها در حال انجام است.
دکتر حجت میرزاییان فوق تخصص مرکز قلب شهید رجایی تهران است، او از خدمات خوبی می‎گوید که به وسیله آن بیمار می‎تواند از طول عمر خوب و زندگی کاملا طبیعی برخوردار باشد.
دکتر میرزاییان می‎گوید: خوشبختانه در کشور این توانایی را داریم که بیماری‎های مادرزادی قلبی را قبل از تولد یعنی در دوران جنینی در مادری که باردار است تشخیص دهیم و با ارزیابی خوب و صحیح از بیمار تصمیم گیری‏های خوب و درستی چه قبل از تولد و چه بعد از تولد داشته باشیم.
محفل پزشکان قلب و عروق در بیمارستان رضوی به برکت سایه گسترانی حضرت رضا(ع) در این عرصه نیز گرم است و دانشمندان علوم قلبی، چه ایرانی و چه غیر ایرانی همه در تلاش‎اند تا با در هم آمیختن تجربیات شان قلب آسیب دیده آدمی را باری دیگر به تپش وادارند.
منبع:آستان
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.