معاون اموراجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر می خواهیم پرونده های ورودی به دستگاه قضایی کاهش یابد باید به پیشگیری از وقوع جرم توجه بیشتری شود.

پیشگیری از وقوع جرم منجر به کاهش پرونده های قضایی می شود

به گزارش قدس آنلاین ، سید امیر مرتضوی صبح شنبه در کارگاه تربیت مدرس با موضوع خانواده در مشهد اظهار کرد:افزایش بی رویه تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، تعداد زیاد زندانیان وافزایش کمی و کیفی آسیب های اجتماعی، از جمله دلایل لزوم توجه به مقوله پیشگیری از جرائم است.

وی افزود:تعداد آسیب های اجتماعی طی ۱۰ سال از ۱۳ عنوان به ۳۹ عنوان افزایش یافته که قابل تأمل بوده وضرورت های مواجهه مناسب با این آسیب ها را بیش از پیش تبیین میکند که از تاکیدات جدی  مقام معظم رهبری نیز هست.

در این مراسم همچنین مدیرکل پیشگیری های مردمی ومشارکت های مدنی قوه قضاییه با تشریح سیاست های معاونت اجتماعی گفت:امروز برای مقابله با حجم وتنوع جرائم، نیازمندیک جهاد ملی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم برای سالم سازی جامعه هستیم.

سید علی اصغر رفاهی افزود:عبور از وضعیت فعلی، نیازمندانجام کارها به صورت جهادی وبا تلاش مضاعف است و در این زمینه استفاده از ظرفیت های مردمی بسیار مؤثر خواهد بود و نهادهای مردمی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی کمک نهاد های دولتی و قضایی باشند.

وی سامانه سجام را یکی از ظرفیت های موجود در زمینه پیشگیری از جرم دانست و افزود:تجربه نشان داده که هرجا از توان و تخصص مردم استفاده کردیم، موفق بودیم وسامانه سجام یکی از بستر های موجود در زمینه بهره مندی از توان عمومی جامعه است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.