با توافق تولیدکنندگان نفت برای کاهش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از تولیدشان، قیمت نفت به بالای ۶۳ دلار هم رسید و رشد ۵.۴ درصدی را طی هفته گذشته ثبت کرد.

قیمت نفت بیش از ۲ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، با توافق اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها برای کاهش تولید به منظور تقویت قیمت‌ها، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا از سال ۲۰۱۹ روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از تولید خود بکاهند. این رقم بیش از رقم حداقل یک میلیون بشکه در روز است که بازار انتظار داشت.

وزیر نفت عراق پس از نشست اوپک در وین گفت تولید اوپک از ماه ژانویه روزانه ۸۰۰ هزار بشکه و تولید کشورهای غیراوپکی روزانه ۴۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت. 

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه نیز این کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای را تایید کرد و گفت بازار در نیمه نخست سال آینده با فزونی عرضه روبرو خواهد شد.

هر بشکه نفت برنت با ۱.۶۱ دلار افزایش ۶۱.۶۷ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۱۲ دلار افزایش ۵۲.۶۱ دلار فروخته شد.

در ساعات اولیه معاملات دیروز، قیمت نفت به ۶۰ دلار کاهش یافت زیرا انتظار می‌رود که صادرکنندگان نفت به توافق نرسند. اما پس از خبر توافق تا ۶۳.۷۳ دلار نیز بالا رفت.

نفت خام آمریکا هفته گذشته را با افزایش بیش از ۳.۷ درصدی و نفت برنت با افزایش ۵.۴ درصدی به پایان برد.

جان پاسی، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «بدون کاهش تولید، فشار کاهشی شدیدی بر بازار وجود خواهد داشت.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.