پس از گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از شکست قطعنامه آمریکا در محکومیت حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل ۸ قطعنامه دیگر را به نفع فلسطین تصویب کرد که یکی از آن ها قطعنامه حمایت از راهکار تشکیل دو کشور است که با ۱۵۶ رای موافق تصویب شد.

تصویب ۸ قطعنامه به نفع فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یکی از مهم ترین قطعنامه هایی که مجمع عمومی سازمان ملل در جلسه روز گذشته خود به تصویب رساند، محکومیت تدابیر و اقدامات رژیم صهیونیستی بود که موجب پایمال شدن حقوق ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی می شود. همچنین قطعنامه محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و بلندی های جولان و اجرای معاهده ژنو در زمینه حمایت از غیرنظامیان فلسطینی از جمله در قدس شرقی و اراضی اشغالی عربی در هنگام جنگ.

علاوه بر این، قطعنامه هایی نیز در زمینه حقوق ثابت و غیرقابل تصرف ملت فلسطین، املاک آوارگان فلسطینی و آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی نیز به تصویب رسید.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل در نشست پنجشنبه شب گذشته خود قطعنامه پیشنهادی نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در محکومیت جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین را تصویب نکرد و این قطعنامه شکست خورد. قطعنامه مذکور برای تصویب لازم بود دو سوم آرا را کسب کند اما در نهایت ۸۷ کشور به آن رای موافق، ۵۷ کشور رای مخالف و ۳۳ کشور هم رای ممتنع دادند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.