مدیر امور حقوقی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح معروف یاوران با همکاری ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در سطح شهر در راستای کاهش تخلفات شهری خبر داد.

اجرای طرح معروف یاوران در سطح شهر مشهد
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، جعفر سروی از اجرای طرح معروف یاوران با همکاری ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در سطح شهر در راستای کاهش تخلفات شهری خبر داد و گفت: در این طرح، فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول اجتماعی، دینی و فرهنگی مدنظر بوده و سعی بر این است تا از ظرفیت‌ها با نگاهی نو و ساختارمند در حوزه‌های سیاست کیفری کاهش تخلفات شهری استفاده کنیم.

مدیر امور حقوقی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: وجه مهم این‌گونه طرح‌ها بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و دینی بوده که این امر خود ضامن استمرار و قوام طرح است.

وی عنوان کرد: دو سوم از اعضای شرکت‌کننده در طرح مردمی و از بستر اجتماع است که در قالب طلاب و نیروهای ستاد اجرایی امر به‌معروف و نهی از منکر هستند.

سروی گفت: تاکنون برخی از کارشناسان منتخب سازمان آتش‌نشانی، مدیریت پسماند و مناطق ثامن، 7 و 8 در این طرح به‌عنوان ضابطه قضایی شرکت کرده‌اند. 

مدیر امور حقوقی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: شهروندان با مشارکت در این طرح می‌توانند از بروز هرگونه ناهنجاری در سطح شهر از قبیل ایمنی ساخت و ساز، جمع‌آوری یا تفکیک زباله و سد معبر با استفاده از فرآیندهای نرم و فرهنگ ساز جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد و ستاد اجرایی امر به‌معروف و نهی از منکر یکپارچه شده‌اند که این خود بسیار مبارک است و مساعدت بدنه‌ مردمی نیز می‌تواند در رفع ناهنجاری‌ها و تخلفات شهری گامی موثر و ماندگار باشد.

سروی درخصوص محدوده اجرای طرح بیان کرد: این طرح در گام اول در محدوده مرکزی و پیرامونی حرم مطهر (گسترده‌تر از منطقه ثامن شهری) اجرا می‌شود که از لحاظ اهمیت، پیشانی مشهد بوده و عمده زائران و گردشگران در صورت اجرای صحیح طرح از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر امور حقوقی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: چشم‌انداز مکانی طرح کل شهر مشهد است و به‌لحاظ زمانی نیز محدودیتی وجود ندارد، افق پیش روی طرح این است که مراودات قانونی و قضایی به‌حداقل برسد و کاهش تخلفات شهری به‌یک مطالبه عمومی و مذهبی بدل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.