۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 633415

شاخص بورس از ابتدای امسال با ۷۳.۳ درصد افزایش همراه بوده است.

رشد ۷۳ درصدی شاخص بورس در سال جاری

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در جریان معاملات دومین هفته آذرماه امسال حجم معاملات ۷۷۵۱ میلیون سهم و ارزش آن ۲۱۹۱۷ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۳۲ و ۲۲ درصد افزایش داشته است.

ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته به عدد ۶۳۳۲۵۹۲ میلیارد ریال رسید که ۱.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت صنایع محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را با ۱۶ درصد و صنعت خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم معاملات را با ۲۰.۱ درصد به خود اختصاص دادند.

بر این اساس در ۳۰ روز گذشته نیز صنعت منسوجات با بازدهی ۲۶.۲ درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف هم با افت ۲۵.۶ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته به عدد ۱۶۶۸۶۰ واحد رسید که ۳۰۸۸ افزایش داشته است. این در حالی است که از ابتدای امسال نیز شاخص بورس با ۷۳.۳ درصد افزایش و شاخص کل هم وزن با ۵۸.۹ درصد رشد مواجه شده‌اند.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی با رشد ۳.۳ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی با افت ۲ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.