امکانات مطلوبی در اختیار ورزشکاران بومی و محلی خراسان رضوی قرار نداشته و آنها زیر نظر مربی تمرینات خود را اجرا نمی‌کنند.

ورزشکاران بازی‌های بومی محلی خراسان‌رضوی «بدون مربی» تمرین می‌کنند
 
به گزارش قدس آنلاین ، ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در خراسان رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین ورزش‌ها شناخته شده است و بسیاری از خراسانی‌ها به ویژه ساکنان روستا به این ورزش‌ها علاقه دارند، ورزش‌های روستایی شامل هفت‌سنگ، طناب‌کشی، والیبال، دارت، پینگ‌پنگ و نظایر این سرگرمی‌ها است.

با وجود فراهم‌سازی امکانات توسط اعضای هیئت، هنوز خلاء در زمینه امکانات حس می‌شود، ورزشکاران به دنبال حامی مالی هستند تا به این طریق از مشکلات مالی خود بکاهند، در صورت ورود سایر سازمان‌ها می‌توان شرایط بهتری را برای ورزشکاران ایجاد کرد.

مربیان سر تمرینات حضور ندارند

شقایق لطفی؛ دارنده مدال طلای مسابقات کشوری دوومیدانی در ارتباط با عملکرد خود در این رشته ورزشی اظهار داشت: رتبه نخست کشوری را در پرش سه گام را کسب کردم، همچنین مقام سوم را در مسابقات جایزه بزرگ به دست آوردم، چندین مقام دیگر نیز کسب کردم که از آنها می‌توان به رتبه سوم مسابقات کشوری در ماده 60 متر با مانع اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در ماده هفت‌گانه نیز مقام سوم را کسب کردم و رتبه چهارم را نیز در مسابقات لیگ کشوری به دست آوردم، در استان نیز مقام نخست در پرش سه گام را دارم، در حال حاضر مربی بر تمریناتم نظارت نداشته و درست یا نادرست بودن حرکاتم مشخص نیست.

لزوم وجود امکانات بیشتر

لطفی خاطرنشان کرد: افراد زیر پوشش هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی مورد حمایت مسئولان نیستند، امکانات تکمیل نیست و ورزشکاران روستایی برای فعالیت بهتر و شرکت در مسابقات بالاتر به وسایل و تجهیزات بیشتری احتیاج دارند.

دارنده مدال طلای مسابقات کشوری دوومیدانی ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران روستایی و بومی محلی، حضور مربی و نظارت وی بر تمرینات آنها است، همچنین امکانات مانند نیزه، میله پرش ارتفاع و نظایر این موارد فراهم نیست، ورزشکاران در صورت کسب مقام نخست مسابقات کشوری، جوایز نقدی و کفش میخی دریافت می‌کنند.

تجهیزات مطلوبی در اختیار ورزشکاران قرار ندارند

خلعتی؛ دارنده مقام نخست مسابقات کشوری طناب‌کشی نیز در ارتباط با موضوعات مذکور اظهار داشت: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی از هر لحاظی با ورزشکاران همراه هستند، تاکنون مقام نخست طناب‌کشی کشوری و دومی مسابقات آمادگی جسمانی استانی را کسب کردم و جوایز مطلوبی اهدا شد.

وی تصریح کرد: مقام نخست را نیز در مسابقات آمادگی جسمانی نواب رئسای استان به دست آوردم، علاوه بر آن در رشته ورزشی هفت‌سنگ نیز فعال بودم و در مسابقات مربوطه رتبه دوم را کسب کردم، امکانات و تجهیزات مطلوبی در اختیار ورزشکاران قرار ندارد، البته با حضور رئیس و نایب رئیس هیئت وضعیت بهتر شده اما هنوز هم جای کار دارد.

ورزشکاران بدون مربیان تمرین می‌کنند

خلعتی خاطرنشان کرد: ورزشکاران زیر نظر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی از هیئت استان دور هستند و به همین دلیل نمی‌توانند تمرینات خود را زیر نظر اساتید اجرا کنند، به عبارتی تمرینات هر ورزشکاری در شهرستان خود انجام می‌شود و متولیان در این باره نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

دارنده مقام نخست مسابقات کشوری طناب‌کشی بیان کرد: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی از نظر جوایز کم و کاستی ندارد، این ورزش با کمترین هزینه‌ها انجام می‌شود اما در صورت ادامه دادن هر کدام از رشته‌ها به صورت تخصصی باید امکانات و رایط بهتری فراهم باشد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.