بخشدار مرکزی تربت جام از تشکیل تیم های مدیریت بحران در ۶ روستاهای بخش مرکزی خبر داد.

مدیریت بحران در روستاهای منتخب بخش مرکزی تربت جام

مهدی رجبی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود : بخش مرکزی تربت جام حدود ۶۴ دهیاری داشته و برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه برای اولین بار مدیریت بحران روستایی در بخش مرکزی در ۶روستا اجرایی خواهد شد.
وی به اهداف این تیم ها اشاره کرد و  گفت:   کمک  رسانی به موقع  و همراه با تجهیزات آتش نشانی، کانکس، موتور برق، کمپرسور، کف کش، کمک های اولیه امدادی هلال احمر خواهد بود 

مهدی رجبی افزود: در هر دهستان در فاز اول دو مرکز مدیریت بحران  همراه با تجهیزات آتش نشانی، کانکس، موتور برق، کمپرسور، کف کش، کمک های اولیه امدادی هلال احمر با کمک اعتبارات دهیاری هابه هر تیم به میزان ۱۲ میلیون  تومان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی ۶۴ روستای بخش مرکزی در وسعت ۲هزار و ۵۵۷ کیلومترمربع باید تیم های مدیریت بحران روستایی تشکیل ومدیران بحران روستا اشراف کامل به حوزه استحفاظی داشته باشند و حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی که روستا را تهدید می کند شناسایی تا از خسارت مالی و جانی پیشگیری کندوهمچنین  آمادگی لازم برای مقابله با بحران ها را داشته باشند.
وی تصریح کرد:درزمان وقوع بحران  چنانچه در شهر خسارت مالی و جانی باشد  با توجه به جمعیت شهر و تمرکز تجهیزات امدادی در مرکز شهرستان قطعا امدادرسانی به روستاهای آسیب دیده به کندی صورت می گیرد که با تشکیل تیم های مدیریت بحران ازافزایش خسارت ها  در روستا ها پیشگیری می شود.
بخشدار مرکزی تربت جام خاطر نشان کرد :دهیاران در جلسات مختلف که باحضور کارشناسان در محل بخشداری تشکیل خواهد  شد آموزش های لازم برای امدارسانی فرا خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.