رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از صدور ۲۷۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان طی ۸ ماهه سال ۹۷ خبر داد.

صدور ۲۷۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی برای خراسانیها در ۸ ماهه امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان صمت استان، راضیه علیرضایی اظهارداشت: طی ۸  ماهه سال ۹۷، ۲۷۵ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۶۳۱۱ میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۸۷ نفر در استان صادر شده است.
وی افزود: در بین پروانه های صادره در ۸ ماهه سال جاری در استان، بخش ساخت فلزات اساسی با اختصاص ۶۳۸۶ ریال ( ۳۹ درصد از کل سرمایه گذاری)، بیشترین سهم  و بخش سایرمحصولات کانی غیرفلزی ۵۵۷۴ (۳۴ درصد از کل سرمایه گذاری)   رتبه دوم و  محصولات ازلاستیک وپلاستیک با اختصاص ۱۰۴۰ ریال ( ۷ درصد از سرمایه گذاری) رتبه سوم را در بین صنایع داشته است.
علیرضایی تصریح کرد: پروانه های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و اشتغال به ترتیب   ۴۹ و ۲۲ درصد رشد داشته است.
وی گفت: خراسان رضوی با ۵۶۶۲ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶.۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۱۹۴ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم (بعد از استانهای هرمزگان، اصفهان، تهران، خوزستان) قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می باشد.
منبع: صمت
 انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.