خراسان شمالی- دکتر عبدالرضا عزیزی گفت: ایجاد "اقامتگاه بوم گردی"، فرصت مناسبی برای آشنایی با آداب‌ و رسوم و غذاهای محلی یک روستا است که نقش بسیار مهمی در پذیرش و جذب گردشگران خواهند داشت.

ایجاد مناطق "بوم گردی" به حفظ باغ‌ها کمک می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین افتتاح دومین اقامتگاه بوم گردی زوارم شیروان اظهار داشت: واحدهای بوم گردی در واقع اصالت معماری منطقه را به نمایش می گذارد.

وی گفت: هدف صنعت بومگردی احیای فرهنگ، نوع معماری و خرده فرهنگ های هر منطقه است.

عزیزی با اشاره به اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی زمینه اشتغال بسیاری را در مناطق روستایی ایجاد می‌کند اظهار داشت: ایجاد این نوع اقامتگاه‌ها، فرصت مناسبی برای آشنایی با آداب‌ و رسوم و غذاهای محلی یک روستا است که نقش بسیار مهمی در پذیرش و جذب گردشگران خواهند داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بوم گردی یک جاذبه قوی گردشگری است، گفت اقامتگاه‌های بوم گردی عموما در روستاها و مناطق گردشگری ایجاد و با معرفی ظرفیت‌های روستایی و سنتی ازجمله آداب‌ و رسوم، غذا، پوشاک و غیره به درآمدزایی و اشتغال‌زایی مناطق کمک می‌کند.

افتتاح سی امین اقامتگاه بوم گردی

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به افتتاح سی امین اقامتگاه بوم گردی استان در روستای هدف گردشگری زواِرم شیروان گفت: ایجاد و گسترش اقامتگاه های بومگردی در استان از مهم ترین سیاست های این اداره کل است.

وی با تأکید بر حمایت از متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بومگردی، اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت جوامع بومی و محلی طرح ایجاد اقامتگاه های بومگردی دنبال می شود و تا ایام دهه فجر امسال ۲۰ اقامتگاه بومگردی دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

یزدان پناه افزود: خراسان شمالی به سبب قرار گرفتن در مسیر اصلی جاده آسیایی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده و استان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل و ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: به طور قطع با همراهی روستائیان می توان زمینه مساعدی برای جذب گردشگر از طریق گسترش بومگردی ها فراهم کرد.

گفتنی است؛ اقامتگاه بوم گردی خشتی گلی بهجتی در روستای هدف گردشگری زوارم شیروان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات، دارای ۶ اتاق کوچک و بزرگ خشتی گلی با ظرفیت حدود ۴۰ نفر و مساحت ۳۰۰ متر مربع افتتاح شده و پذیرای گردشگران است

سومین و چهارمین اقامتگاه بوم گردی در روستای زوارم این شهرستان، تا عید افتتاح خواهد شد؛ زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.