۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 633634

زن سارقی که تحت عنوان مربی بهداشت اقدام به سرقت طلای دانش‌آموزان می‌کرد، دستگیر شد.

‌ماجرای مربیان قلابی بهداشت در مدارس مشهد

به گفته مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد در روز چهارشنبه هفتم آذرماه ۹۷ خانم جوانی از فرصت شلوغی تغییر شیفت یک مدرسه ابتدایی سوء استفاده کرده و با حضور در محوطه آموزشگاه، با استفاده از سادگی دانش‌آموزان خود را مربی بهداشت معرفی کرده و به بهانه بازدید موی سر دانش آموزان اقدام به سرقت یک جفت گوشواره از یکی از دانش‌آموزان نموده و بلافاصله از محل متواری شده بود. صفیه رکنی می‌افزاید: این سارق ۱۰ روز پس از این اتفاق مجدداً روز شنبه هفدهم آذرماه در محل آموزشگاه حاضر و تلاش داشت تا با استفاده از همان شگرد قبلی نسبت به سرقت از دانش‌آموزان اقدام نماید که با توجه به اقدامات آموزشی و پیشگیری‌هایی که در آموزشگاه صورت گرفته بود و توجیه کامل دانش‌آموزان، این فرد بلافاصله شناسایی، دستگیر و تحویل پلیس شد.

 روی دیگر سکه

آنچه در ابتدا نقل شد خبری کوتاه از اتفاق رخ داده بود که جای تشکر از مدیران این مدرسه را هم دارد که از تکرار سرقتی به همان شیوه قبلی در مدرسه خود پیشگیری کردند. اما روی دیگر سکه هم قابل تأمل است. وقتی نگاهی به خبرهای مشابه این حوزه بیندازیم متأسفانه می‌بینیم همواره سارقان با پوشش مربی بهداشت یا جعل عناوین دیگری به مدارس وارد شده و نقشه خود را عملی کرده‌اند.

یکی از بارزترین موارد مربوط به زنی بود که چند سال قبل به یکی از مدارس مراجعه کرده و به بهانه انجام تستی خاص از دختران نوجوان مدرسه می‌خواهد تمام طلاهای خود را تحویل وی دهند تا پس از پایان تست به آن‌ها بازگردانده شود که متأسفانه با طلاها متواری می‌شود. در یک مورد دیگر هم فردی به بهانه فروش کتاب‌های کمک آموزشی به مدارس مراجعه می‌کرد، اما با اشکال مختلف خدمات مورد ادعا را ارائه نمی‌دهد و مالباخته‌های این موضوع راه به جایی نمی‌برند.

 اندکی تأمل

آنچه مسلم است نمی‌توان ارتکاب جرمی را در یک محیط یا صنف خاصی غیرممکن دانست؛ چراکه در هر شرایطی احتمال سوء استفاده عده‌ای فرصت طلب وجود دارد، اما وقوع جرمی در محیطی مانند مدرسه یا هر اداره دولتی قابل تأمل است.

ابتدایی‌ترین انتظار این است که در محیط‌های کوچک ودارای حریم وحصار ورود و خروج آدم‌ها تحت کنترل باشد و امکان هرنوع رفتار ناهنجاری از افراد سلب شود.

اگر چه در این مورد اخیر زن سارق از شلوغی زمان تعویض شیفت‌ها استفاده می‌کرده و شاید قابل پذیرش باشد که با توجه به حضور والدین برخی دانش‌آموزان امکان نظارت کامل وجود نداشته، اما در برخی موارد و به طور خاص مثالی که ذکر شده است فرد سارق وارد کلاس می‌شده ونقشه خود را اجرایی می‌کرد یا در مورد فروش کتاب‌های کمک درسی با هماهنگی مدیران به مدارس مراجعه می‌کرده، اندکی سؤال بر انگیز است که چرا سارقان تصور می‌کنند براحتی در مدارس می‌توانند نقشه‌های خود را عملی کنند؟

در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدیران ومعلمان مدارس انتظار می‌رود آموزش و پرورش با همکاری پلیس آگاهی آموزش‌های کاملی به مدیران و دانش‌آموزان و معلمان ارائه دهند تا علاوه بر مدرسه در زندگی خصوصی افراد نیز به کمک آن‌ها آمده ودر مواجهه با افراد شیادی که نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند، فریب نخورده و طعمه آن‌ها نشوند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.