همدان- سید مجید شماعی گفت: ۹۵ درصد جمعیت شهرستان فامنین از راه آسفالته برخوردار است.

۹۵ درصد جمعیت شهرستان فامنین از راه آسفالته برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،  سید مجید شماعی فرماندار شهرستان فامنین ضمن تبریک انتصاب مهندس ربانی به مدیر کلی اظهار کرد: با همت راه و شهرسازی ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان از راه روستایی آسفالته برخوردار است.

شماعی عنوان کرد: طرح های هادی در این شهرستان به میزان ۷۵ درصد انجام شده و ۹۰ درصد جمعیت فامنین از این طرحها بهره مند هستند.

وی همچنین در خصوص روستاهای فاقد راه آسفالته، مشکلات طرح های تفصیلی و ایستگاه راه آهن این شهرستان نیز خواستار همکاری بیش از پیش راه و شهرسازی شد.

حجت السلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان فامنین نیز در این دیدار صمیمی گفت: در این شهرستان به ورودی شهر آنچنان که باید پرداخته نشده است.

مصباح با بیان این مطلب که این شهرستان روستاهای زیادی دارد، عنوان کرد: یکی از دلایل مهم عدم مهاجرت روستائیان ، وجود زیرساخت ها خصوصاً بهره مندی از راههای مناسب و آسفالته است که با واقع گرایی و نظر مثبت راه و شهرسازی خداروشکر اکثراً روستاها از راه آسفالته خوب بهره مند هستند و اظهار امیدواری کرد که کمبودها هم برطرف شود.

شهردار فامنین نیز در این نشست صمیمی در خصوص طرح تفصیلی و مشکلات این طرح ، مشکل زمین های بدون سند که قابل طرح در کمیسیون های ماده ۵ نیست و طرح بازآفرینی و کمک هایی که ستاد بازآفرینی در خصوص حل مشکلات این شهرستان میتواند داشته باشد، مسائلی را مطرح کرد.

اعضای شورای شهر فامنین نیز با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد این شهرستان بافت فرسوده است، در رابطه با مشکلات طرح تفصیلی و ایستگاه راه آهن درخواست پیگیری اداره کل شدند.

آقای غیبی بخشدار مرکزی شهرستان نیز در خصوص راههای روستایی سراوک – ماماهان، سراوک –نگار خاتون و راه امیر آباد به امامزاده پیرنهان مسائلی را مطرح نمود و از مهندس باباخانی به دلیل پیگیری مجدانه در خصوص ماموریت اداره راه و شهرسازی در شهرستان تقدیر نمود.

در پایان حسن ربانی ارشد مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص حل مشکل طرح های تفصیلی و مطرح نمودن این مشکلات در کمیته فنی و کمیسیون های  ماده ۵ شهرستان توضیحاتی را ارائه نمود.

ربانی ارشد ادامه داد: به جد پیگیر حل مشکلات شهرستانهای استان هستیم و از هیچ کوششی در این راه فروگذار نخواهیم شد؛ به روسای شهرستانی تفویض اختیارات بیشتری جهت حل مشکلات شهرستان خواهیم داد که با این کار امیدواریم بتوانیم از تردد عزیزان شهرستانی به استان در بعضی از موارد کاسته و به کارها سرعت ببخشیم.

وی همچنین یادآورشد : در اولین فرصت از راههایی که در جلسه مطرح شد بازدید به عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.