نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از صدور مجوز عمان برای عبور پروازهای مسافری این رژیم از حریم هوایی عمان خبر داد.

نتانیاهو: عمان با عبور پروازهای اسرائیل از حریم هوایی خود موافقت کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابعی در رژیم صهیونیستی می‌گویند «قابوس بن سعید» سلطان عمان با درخواست تل‌آویو برای عبور پروازهای مسافری از حریم هوایی این کشور موافقت کرده است.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو (در جمع) سفیران اسرائیل (در کشورهای خارجی) گفت که سلطان عمان با عبور پروازهای مسافری شرکت اِل-اَل از حریم هوایی عمان موافقت کرده است».

بر این اساس، نتانیاهو طی سخنرانی در جمع سفیران رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی توضیح داد اکنون زمان آن رسیده که عربستان سعودی هم چنین مجوزی را صادر کند تا پروازهای اسرائیلی زمان کمتری را برای سفر به هند و جنوب شرقی آسیا طی کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی همچنین مدعی شد: «نقشه دیپلماتیک ما به شکل قابل توجهی تغییر کرده و این به‌دلیل اقدامات دیپلماتیکی است که اسرائیل انجام داده است».

نتانیاهو همچنین افزود که با توانایی خطوط هوایی اِل-اَل برای عبور از حریم هوایی کشورهای مصر و چاد، زمان پروازها به جنوب آفریقا نیز کاهش پیدا می‌کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد «مسقط» پایتخت عمان شد و با سلطان قابوس، دیدار کرد. این اولین سفر نتانیاهو به یک کشور عربی بود. سفری که با اعتراض گسترده جبهه مقاومت مواجه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.