مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: بروند فیلم بازی‌های پرسپولیس با پیکان، ماشین‌سازی، تراکتور و سپاهان را تحلیل کنند خیلی مسائل دست‌شان می‌آید و به نتایج جالبی می‌رسند.

تابش: شکایت باشگاه سپاهان از داوری‌ها فقط مخصوص بازی پرسپولیس نیست

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مسعود تابش درمورد بازی روز گذشته سپاهان و پرسپولیس که با تساوی یک بر یک به پایان رسید و حوادث جنجالی زیادی در این مسابقه رخ داد صحبت‌های زیر را انجام داد: 

قبل از اینکه از خود بازی شروع کنیم درمورد این صحبت کنید که چرا روز گذشته این همه نارنجک در ورزشگاه وجود داشت؟ 

شما اول ببینید که هوادار کدام تیم نارنجک را پرتاب کرد اول هواداران پرسپولیس نارنجک را پرتاب کردند البته خود ما هم تعجب کردیم که این همه ترقه و نارنجک چطور وارد ورزشگاه شده و کسانی که این کارها را می‌کنند می‌خواهند به سپاهان ضربه بزنند. ما این کار را تقبیح می‌کنیم و انجام دادند اینگونه رفتارها خطرناک است و ضررش به باشگاه می‌رسد، آنهایی که روز گذشته این کارها را انجام دادند هوادار سپاهان نیستند، تازه در ورزشگاه نقش جهان فاصله بین هواداران و زمین بازی زیاد است حتی از ورزشگاه آزادی هم زیادتر است ما این رفتارها را محکوم می‌کنیم و آنهایی که چنین اعمالی انجام می‌دهند در واقع به ضرر باشگاه سپاهان کار می‌کنند. 

حتما می‌دانید که چون باشگاه سپاهان میزبان این مسابقه بوده بابت پرتاب نارنجک‌ها محکوم می‌شود؟ 

بله متاسفانه ضرر اول و آخر را سپاهان می‌خورد جالب است که تماشاگران بازرسی بدنی هم می‌شوند و بعد اجازه می‌دهند وارد ورزشگاه شوند واقعا نمی‌دانم این همه نارنجک را چگونه توانستند وارد ورزشگاه کنند البته این را هم بگویم که هنوز ورزشگاه نقش جهان تحویل کارخانه فولاد مبارکه نشده و این ورزشگاه نواقصی دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود تا ما هم راحت‌تر بتوانیم تماشاگران را کنترل کنیم. ما از شرکت توسعه و تجهیز می‌خواهیم حالا که خود کارخانه فولاد هم گفته کمک می‌کند هرچه زودتر در جهت تحویل ورزشگاه و تکمیل شدن آن اقدامات لازم را انجام دهند. من بارها عرض کردم همانطور که شرکت توسعه و تجهیز ظرف ۲۰ روز با یک هزینه قابل توجه ورزشگاه آزادی را بازسازی کردند نسبت به ورزشگاه نقش جهان هم اقدام نمایند. این ورزشگاه هم با ۷۰ هزار جمعیت می‌تواند یک ورزشگاه ملی باشد و ما در کنترل تماشاگران هم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. من باز هم رفتار روز گذشته هواداران دو تیم را بابت پرتاب نارنجک محکوم می‌کنم و آن را یک عمل ناشایست و غیرحرفه‌ای می‌دانم. 

حتی روز گذشته برخلاف خواسته امیر قلعه‌نویی هواداران سپاهان پرچم ژاپن را به ورزشگاه برده بودند. 

ما بارها این عمل را هم محکوم کرده‌ایم و آن را یک حرکت زشت می‌دانیم، هر باشگاهی برای خودش پرچمی زیبا و لوگو دارد و متاسف هستیم که در ورزشگاه‌ها این اتفاق رخ می‌دهد. متاسفانه حساسیت‌هایی نسبت به برخی رفتارها و ناهنجاری‌ها باعث شده تا هواداران این واکنش را نشان دهند. ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خودمان افتخار می‌کنیم. اگر تیمی بازیکن ژاپنی داشته باشد کار هوادارانش برای آوردن پرچم ژاپن قابل توجیه است اما ما که بازیکن ژاپنی نداریم. ما هم مخالفت این قضیه هستیم  و این حرکت را نمی‌پسندیم. 

روز گذشته داوری علیرضا فغانی انتقادهای زیادی را در بر داشته آیا باشگاه سپاهان قصد دارد از داوری این داور شکایت کند؟

شکایت باشگاه سپاهان از داوری‌ها فقط مخصوص بازی دیروز نیست. ما از ابتدا نسبت به قضاوت‌هایی که برای سپاهان می‌شود شاکی هستیم و اعتراض خود را بارها اعلام کرده‌ایم و مصرانه از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم که سیستم ویدیویی  (VAR) را در ورزشگاه‌ها پیاده کند. 

ظاهرا همه اعتراض باشگاه سپاهان به بازی روز گذشته بابت پنالتی است که برای پرسپولیس گرفته شد و ظاهرا قبل از خطای پنالتی منشا روی بازیکن شما خطا کرده بود. 

یک وقتی یک خطای نیم بندی می‌شود اما منشا کاملا بازیکن ما را می‌گیرد و پرت می‌کند و باید آن اتفاق نامیمون رخ دهد و در دقایق پایانی بازی امتیاز از ما کسر و به تیم حریف واریز شود. همه این اتفاقات برای ما شبهه ایجاد می‌کند. 

اتفاقا امروز امیرقلعه‌نویی در مصاحبه با رادیو به شدت از علیرضا فغانی انتقاد کرده و او را قلدر جدید فوتبال معرفی کرده است شما این ادبیات را می‌پسندید؟ 

وقتی هفته‌ها خطاهای داوران برای ما تکرار می‌شود مسلم است که برای ما شبهه ایجاد می‌شود ما به این نتیجه رسیدیم که سایر رقبا و تیم‌های دیگری که در لیگ هستند و رقابت بین همه سنگین است دست از رسیدن به مقام اول برداریم و همه برای مقام دوم بجنگیم چون ظاهرا سناریوی قهرمانی برای تیم دیگری نوشته شده است. اما پرسپولیس هم همین عقیده را دارد؟ 

فیلم مسابقات موجود است و ما با سند صحبت می‌کنیم. برانکو بعد از برد مقابل ذوب آهن طوری درمورد داوری صحبت کرد در حالی که در آن مسابقه هیچ اتفاق خاصی رخ نداده بود. بروند فیلم بازی‌های پرسپولیس با پیکان، ماشین‌سازی، تراکتور و سپاهان را  تحلیل کنند خیلی مسائل دست‌شان می‌آید و به نتایج جالبی می‌رسند. ما قبلا هم در قالب ارسال DVD اعتراض خود را درمورد داوری‌ها به کمیته داوران ارائه کردیم. شب گذشته بلافاصله بعد از بازی اکثر کارشناسان داوری به اتفاق اعلام کردند که قبل از خطای پنالتی منشا روی بازیکن ما خطا کرده بود یا مثلا همین اخراج کی‌روش استنلی که معلوم نشد به چه دلیل او را اخراج کرده است. او چون بازیکن موثر و پیشانی تیم ما بود ظاهرا باید از گردونه بازی خارج می شد. 

البته ظاهرا بین او و کمال کامیابی‌نیا درگیری لفظی بوجود آمده بود؟ 

به هر حال امیدوارم لب‌خوانی شود که چه بین آنها گذشته و کی‌روش چه خطایی انجام داده که او را اخراج کرده‌اند. ما دیروز به دنبال تقسیم امتیاز نبودیم و بازی برده را به زور مساوی تمام کردند. چرا باید در آن دقایق برای پرسپولیس پنالتی گرفته شود؟ 

شاید اگر داور دیگری جز فغانی روز گذشته قضاوت بازی را برعهده داشت شرایط بدتر می‌شد؟

ولی من هم می‌توانم بگویم شاید اگر داور دیگری بود اتفاقات جور  دیگری رقم می‌خورد امیدوارم داوری‌ها در نیم فصل  دوم بهتر شود.فدراسیون یک نظارتی بر عملکرد کمیته داوران داشته باشد من خودم ۲۲ سال در فوتبال بودم و می‌دانم همانطور که یک بازیکن و یا یک مربی اشتباه می‌کند داور هم انسان است و دچار اشتباه می‌شود اما داوری‌ها در لیگ امسال به یک جهت‌های خاص اتفاق می‌شود و شبهه ایجاد می‌کند. با استفاده از سیستم VAR این مشکلات کمتر می‌شود و ابهامات از بین می‌رود.حتی این قضیه برای خود داوران هم بهتر است. 

از چه زمانی وارد نقل و انتقالات می‌شوید؟ 

نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه بعد از بازی هفته پانزدهم خود ۵۳ روز لیگ تعطیل است و اگر کادر فنی لیستی به من بدهد تغییراتی در تیم ایجاد می‌کنیم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.