محمد یوسفی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت سایر مواد پروتئینی دلیل افزایش تقاضا برای مرغ و رشد نرخ این کالا است،خواستار برنامه ریزی برای صادرات شد.

قیمت تصویب شده برای مرغ منطقی و کارشناسی شده نیست

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد یوسفی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: بالا رفتن قیمت مواد پروتئینی باعث شده تقاضا برای مرغ در بازار زیاد شود که همین مساله روی نرخ این کالا ثاتیرگذار بوده است.

وی با اشاره به تصویب قیمت ٩٨٠٠ تومانی برای مرغ از سوی سازمان حمایت، تصریح کرد: این قیمت مورد قبول تولیدکنندگان نیست.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت نهاده های دامی و حمل و نقل نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: قیمت تصویب شده از سوی سازمان حمایت ، منطقی و کارشناسی شده نیست.

یوسفی ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم ذرت ایرانی هم اکنون در شیراز و کرمانشاه ١٤٠٠ تا ١٤٥٠ تومان است در حالی که این عدد سال قبل ٧٠٠ تومان بود یعنی حدودا دو برابر شده است. همچنین کرایه حمل ٢.٥ برابر شده و کامیونی که سال گذشته از بندر دو میلیون تومان برای حمل بار دریافت می کرد ٣ روز قبل حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان کرایه حمل از ما دریافت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مرغداران جرات نمی کنند جوجه ریزی کنند مبادا دان ارزان پیدا نکنند و مرغ هایشان گرسنه بمانند، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع نهاده می کند اما میزان آن کافی نیست.

یوسفی درباره اینکه پیش بینی می کنید، وضعیت قیمت در روزهای آینده به چه صورت باشد؟، گفت: به نظر بنده فعلا روند قیمت افزایشی نیست، به شرط اینکه بحث صادرات با برنامه ریزی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مساله صادرات نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، ادامه داد:اینکه صادرات امروز ممنوع و چند روز بعد این ممنوعیت لغو شود، درست نیست، صادرات باید استمرار داشته باشد و معاونت امور دام باید در این زمینه اقدام به برنامه ریزی کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.