جزئیات کیفر خواست حمید باقری درمنی که به اتهام افساد فی ارض به اعدام محکوم شده بود، منتشر شد.

اتهاماتی که باقری درمنی را به پای چوبه دار کشاند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حمید باقری درمنی ابر مفسد اقتصادی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد و روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه از تایید حکم اعدام درمنی در دیوان عالی کشور خبر داد.

کیفرخواست باقری درمنی در  ۳۲۵ صفحه‌ به  اتهام افساد فی الارض از سوی دادسرای عمومی و انقلاب صادر شد.

از جمله مهم ترین  عناوین اتهامی باقری درمنی عبارتند از:

۱. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت پالایش نفت جی با وصف سردستگی و سرگروهی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر (ارزش فعلی این مقدار قیر در بازار مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است).

۲. مشارکت در شروع به کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت سهامی بیمه ایران با وصف سردستگی و سرگروهی.

۳. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی و سرگروهی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان.

۴. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک گردشگری با وصف سردستگی و سرگروهی به مبلغ ۹ میلیارد تومان

۵. مشارکت در شروع به کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک گردشگری با وصف سردستگی و سرگروهی.

۶. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت سامان مجد به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از شرکت صرافی اقتصادنوین به مبلغ ۷۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با وصف سردستگی و سرگروهی.

۷. پرداخت رشوه با واحد پولی دلار و در موردی دیگر پرداخت رشوه ۱۰ میلیون تومانی.

این پرونده با ۳۳ متهم و ۱۰ شاکی روی میز قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه عمومی و انقلاب قرار گرفت که رسیدگی به آن در ۹ جلسه انجام شد.

گفتنی است؛ سوم شهریورماه جلسه رسیدگی علنی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

قاضی صلواتی در بیان اتهامات متهم ردیف اول پرونده آقای حمید باقری درمنی گفت: اتهام وی شامل افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت در شروع کلاهبرداری با وصف گردشگری به مبلغ ۹ میلیارد تومان، مشارکت در شروع کلاهبرداری از بانک گردشگری، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت صرافی اقتصاد نوین با مبلغ ۷۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، مشارکت در شروع به کلاهبرداری از شرکت سامان مجد به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پرداخت رشوه از جمله اتهامات این فرد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.