برخی مُردن ها آتش به جان همه می زند. روایت این داستان را می توان در دل تک تک اعضای خانواده‌های مه ولاتی جست که عزیزشان را خیلی ساده و راحت و بدون بیماری و مشکل بدنی از دست داده اند.

مرگ کارشناس مامایی شبکه بهداشت «مه ولات» براثرسرما خوردگی!

سریال مرگ و میر شهروندان مه ولاتی در اثر مشکلات و معضلات موجود در بدنه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گویا پایانی ندارد.

۲ مورد مرگ و میر مادر و نوزاد در یک سال

از آمار مرگ و میر مادران باردار گرفته که در کمتر از یکسال حداقل ۲ مورد مرگ مادر و فرزند اتفاق افتاده است تا موارد دیگر نکته جالب و تأسف باری که وجود دارد این است که همه این جریانات از بیمارستانی سرمنشأ می گیرد که تازه تأسیس است و چند سالی از افتتاح آن نمی گذرد و حتی با همت خیرین محلی خیلی از تجهیزات را دارد اما متأسفانه نیروی کارآمدی که بتواند با آنها به مردم خدمت رسانی نماید را یا ندارد یا کم دارد.

همین عدم تجربه و تخصص لازم باعث شده تا هر از گاهی شاهد مرگ یکی از شهروندان مه ولاتی که قبل از آن مشکل چندان حادی نداشته‌اند، باشیم. آخرین و تأسف بار ترین این اتفاقات همین شنبه گذشته اتفاق افتاد زمانی که کارشناس مامایی شبکه بهداشت شهرستان مه ولات که از نیروهای زبده این شبکه نیز بود در اثر علائم مربوط به سرماخوردگی در بیمارستان امام رضا(ع) فیض آباد بستری می شود. بستری شدن در بیمارستان همانا و وخیم تر شدن وضعیت جسمانی این خانم همان!

شرایط بعد از تزریق یک آمپول وخیم تر هم می شود، فشار بیمار به کمتراز ۵ نزول

می کند و همه چیز در آستانه یک فاجعه پیش می رود. کارمند شبکه بهداشت شهرستان مه ولات که با پای خودش به بیمارستان برای درمان سرماخوردگی ساده اش می‌رود با همراهی یک پزشک و ۲ پرستار با آمبولانسی که گفته می شود حتی وسایل اولیه احیا را هم نداشته به تربت حیدریه اعزام می شود اما آنجا هم کسی کاری از دستش بر نمی آید و در عین ناباوری یک بیماری ساده جان کارشناس مامایی شبکه بهداشت مه ولات را می گیرد و خانواده هایی را داغدار می کند!

 آمپولی که مرگ آور بود

یکی از نزدیکان خانواده این مرحومه در گفت و گو با خبرنگار ما دلیل بستری شدن وی در بیمارستان را این گونه عنوان کرد: یکی دو روزی بود که مرحومه دچار سرماخوردگی شده بود و این مورد خیلی عادی به نظر می رسید  و جای نگرانی نه برای خودش نه ما نداشت مثل خیلی از مردم که روزانه دچار سرماخوردگی می شوند و با استراحتی کوتاه کسالتشان برطرف می شود.

با همه این برای درمان به دستور پزشک داروی سرماخوردگی و آنفلوآنزا مصرف می کرد اما یک شب قبل از این اتفاق ناگوار علائم سرماخوردگی اش تشدید شد تا اینکه  به بیمارستان فیض آباد مراجعه می کند.

وی افزود: زمان مراجعه به بیمارستان دوستان و همکارانش گفتند برای اینکه شرایطتش بهبود پیدا کند و جای نگرانی نباشد در بیمارستان بستری شود که به توصیه آنها مرحومه بستری شد اما مشکل از جایی شروع شد وحال بیمار وقتی وخیم گردید که پزشکان آمپولی به وی تزریق کردند که فشارش را به ۵ تنزل داد و هر کاری بعد از آن انجام شد دیگر نتواستند فشار بیمار را برگردانند برای همین مرحومه به تربت حیدریه اعزام شد اما متأسفانه آنجا هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و به سادگی مرگ این خانم جوان رقم خورد!

 مرگ در اثر سرماخوردگی!

یکی دیگر از اقوام مرحومه حقیقی در این خصوص مدعی شد: چطور ممکن است در دنیای امروز که بیمارانی با مشکلات حاد امید بهبودی دارند و درمان می شوند اما ما این گونه و با یک سرماخوردگی پیش پا افتاده در غم از دست دادن عزیزمان بنشینیم! خیلی برای من دردناک بود وقتی متوجه شدم سرم وقتی به بیمار تزریق می شود مایع آن داخل عروق بیمار می رود اما در بیمارستان فیض آباد اینقدر ناشیانه این کار را انجام داده بودند که مایع سرم زیر پوست مرحومه رفته بود و تمام بدنش ورم کرده بود!

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود خانم حقیقی مشکلات قلبی، عروقی و عفونت از قبل داشته و در این مورد حتی پرونده پزشکی دارد نیز اظهار داشت: به هیچ عنوان این اظهار نظرها درست نیست و مرحومه اصلا مشکل جسمانی نداشت و تا قبل از این اتفاق خیلی سرحال سرکارش حاضر می شده است.

 سکوت سؤال برانگیز شبکه بهداشت

لازم به ذکر است برای شنیدن توضیحات شبکه بهداشت شهرستان مه ولات در خصوص این اتفاق با مسئول روابط عمومی شبکه تماس گرفتیم اما بنا به هر دلیلی پاسخگو نبود.

 مسئولان همچنان در خواب

همان طور که عنوان شد مرگ کارمند شبکه بهداشت اولین نمونه از این دست مرگ و میر باور نکردنی نیست که در حوزه شهرستان مه ولات اتفاق می افتد اما سوال این است که تا چه زمانی باید مردم این شهر منتظر این چنین اتفاقاتی باشند.

مسئولان این شهرستان چه توجیهی حداقل برای آرام کردن وجدان خودشان دارند که هر از گاهی باید به دلیل نبود تخصص و بی تجربگی در دستگاه بهداشت و درمان این  شهرستان، مه ولاتی ها شاهد اتفاقات ناگواری از این دست باشند. دوستان مسئول بهتر نیست به جای اینکه دنبال بزرگنمایی برخی مسائل پیش پا افتاده باشند قدری به فکر جان مردم باشند تا حداقل در شرایط فعلی آنها دغدغه این را نداشته باشند که فردا شاید نوبت خودشان یا یکی از افراد خانواده شان باشد که به اندک چیزی جانشان تهدید شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.