رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد حادثه سقوط هواپیمای نظامی روسیه در خاک سوریه تصادفی نبوده است و رژیم صهیونیستی عامل این حادثه بود.

بشار اسد: اسرائیل کاری کرد که بالگرد نظامی روسیه سقوط کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک روزنامه عمانی با اشاره به تجاوز هوایی صهیونیست‌ها به خاک این کشور که منجر به سقوط هواپیمای نظامی روسی شد، اعلام کرد رژیم صهیونیستی به طور عمدی کاری کرد که نیروهای سوری این هواپیما را در طول حملات هوایی این رژیم در تاریخ ۱۷ سپتامبر، ساقط کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اتحاد میان روسیه و سوریه افزود: مسکو و دمشق به صورت دوستانه پذیرفتند که سقوط آن هواپیمای نظامی که منجر به کشته شد ۱۵ نظامی روس شد، بر اثر تصادف اتفاق نیفتاد.

اسد در ادامه افزود: رهبری ما با روس‌ها متحد است و واضح است که این حادثه عمدی بوده است. رسانه های روسیه تلاش کردند که برخی از این ادعاهای دروغین آنها را فاش کنند.

شایان ذکر است، چندیی پیش یک فروند هواپیمای نظامی روسیه با ۱۴ سرنشین آن همزمان با حمله موشکی جت های جنگنده رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه روسیه از صفحه رادار ناپدید شد. به دنبال آن، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این هواپیمای نظامی در اثر شلیک اشتباهی سامانه اس ۲۰۰ ارتش روسیه در حین مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی سرنگون شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.