نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرای پروژه حرم تا حرم بسیار کند است ودولت درباره وضعیت اجرای پروژه قطار برقی مشهد به تهران نیز باید شفاف سازی کند.

 ۸۰هزار پروژه عمرانی نیمه کاره در کشور وجود دارد/ روند اجرای پروژه حرم تا حرم بسیار کند است/دولت درباره وضعیت اجرای  پروژه قطار برقی مشهد-تهران شفاف سازی کند

حمید بنایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بیش از ۸۰هزار پروژه عمرانی نیمه کاره در کشور وجود دارد که در دولت های مختلف کلنگ انها زده شده ولی همچنان بلاتکلیف هستند که  از این تعداد در حدود ۶۵۰۰ پروژه ملی بوده و بقیه پروژه های استانی هستند .
وی تصریح کرد: از جمله پروژه های نیمه کاره پروژه حرم تا حرم است که متاسفانه روند اجرای آن بسیار کند است  و متاسفانه اعتبارات آن در سال جاری نیز هنوز اختصاص پیدا نکرده است .
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: همچنین در دیداری با وزیر راه وشهرسازی از تاخیر دولت در اجرای پروژه قطار برقی تهران-مشهد انتقاد کرده  و براین موضوع تاکید کردم که  وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نسبت به اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهد زیرا اگرچه کنسرسیوم این پروژه برگزار شده و قرار داد ان به مبلغ ۱.۸میلیون یورو با طرف چینی بسته شده است اما مشخص نیست که چرا اجرای آن شروع نمی شود.
 نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای قطار برقی تهران- مشهد به کاهش ۷ ساعته زمان سفر می انجامد، افزود: با توجه به اینکه سالانه حجم زیادی از مسافران و زائران به شهر مقدس مشهد سفر می کنند اجرای هر چه سریع تر این پروژه ضرورت دارد و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
بنایی با بیان اینکه باید بررسی شود که تحریم ها ویا مشکلات اقتصادی چه تاثیری  در تاخیر اجرای طرح مذکور داشته است،گفت: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر در رابطه با وضعیت این پروژه شفاف سازی کند.
وی ادامه داد: بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیز یک پروژه ملی است و طبق رایزنی هایی که مجمع نمایندگان استان، مجموعه استانداری و شهرداری مشهد با دولت داشته اند دولت متعهد به پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال طی سه سال ۹۸،۹۷ و ۹۹برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی شده است که طبق قول مساعدی که وزیر راه و شهرسازی داده است از ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار امسال ، طی روزهای اینده ۱۵۰ میلیارد تومان آن به حساب شهرداری مشهد واریز خواهد شد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.