هدف بنده همانطور که سال گذشته نیز اعلام کردم فراتر از مرد سال آسیاست و بسیار امیدوارم که به هدفم برسم.

طیبی: هدفم فراتر از  آسیا است

قدس آنلاین - حمیدرضا خداشناس :حسین طیبی ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال کشورمان است که سالیان سال لباس مقدس تیم ملی را بر تن دارد و افتخارات زیادی نیز در این کسوت بدست آورده است. وی فوتسال را از دوران نوجوانی و باشگاه علم و ادب مشهد آغاز کرد و ظرف مدت کوتاهی مراحل پیشرفت را گذراند به طوری که در سن ۱۸ سالگی توانست لباس تیم ملی را بر تن کند و تاکنون نیز یکی از ارکان مهم تیم ملی بوده است.

آقای گل جام ملت‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ که سابقه سه بار نامزد بهترین بازیکن سال آسیا را دارد پس از جام جهانی مورد توجه غیرت قزاقستان، قهرمان اروپا قرار گرفت و همراه این تیم توانست قهرمان لیگ قزاقستان و همچنین سومی جام باشگاه‌های اروپا را بدست آورد.

ملی پوش فوتسال کشورمان که تنها لژیونر ملی پوش ایرانی شاغل در فوتسال اروپا است و در سال ۲۰۱۷ پنجمین بازیکن برتر جهان شد، در فصل اخیر به همراه تیم غیرت به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی قزاقستان رسید و در هر دو رقابت‌های لیگ و حذفی این کشور عنوان آقای گلی را به دست آورد. طیبی که اکنون هم همراه غیرت قزاقستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و به تنها بازیکن ایرانی تبدیل شد که به این مهم می‌رسد، به همراه تیم باشگاهی خود در ارمنکو کاپ ۲۰۱۸ روسیه که یکی از معتبرترین رقابت‌های فوتسال باشگاهی دنیاست، به قهرمانی و همچنین آقای گلی دست یافت.

 بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال کشورمان که روزگار خوبی را در اروپا سپری می کند عصر امروز نیز بار دیگر و در دومین سال پیاپی نامزد بهترین بازیکن جهان شد و این در حالی است که وی سال گذشته با وجود قرار گرفتن در بین کاندیداهای بهترین بازیکن آسیا به این عنوان دست نیافت و امسال در عیت ناباوری اسمش در فهرست نامزدها حتی قرار نگرفت و این جای س<ال و تعجب دارد.

حسین طیبی در واکنش به این انتخاب ای اف سی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: واقعاً نمی دانم ملاک انتخاب مسئولان کنفدراسیون فوتسال آسیا چیست، اگر ملاک افتخارات است که در سال گذشته همه افتخارات ملی و باشگاهی چه در آسیا و چه در اروپا را بدست آورده ام. اما باید بگویم هدف بنده همانطور که سال گذشته نیز اعلام کردم فراتر از مرد سال آسیاست و بسیار امیدوارم که به هدفم برسم. کسب عنوان پنجمی بهترین بازیکن جهان در سال گذشته و همچنین انتخاب بنده به عنوان کاندیدای مرد سال فوتسال جهان خود گواه همه چیز است.

ستاره تیم ملی فوتسال کشورمان در ادامه درباره درخشش در لیگ قزاقستان وکسب عناوین مختلف در این رقابت‌ها و همچنین خودنمایی در لیگ باشگاه‌های اروپا با وجود بازیکنان مطرح دنیا  اظهار داشت: اول اینکه خوشحالم به عنوان اولین ایرانی توانستم نام مقدس کشورم را در بالاترین سطح فوتسال جهان یعنی لیگ قهرمان اروپا تداعی کنم. من در همه شرایط خود را سرباز تیم ملی و وطنم می‌دانم و برای درخشش نام کشورم حتی سرم را هم می‌دهم چرا که هر موفقیتی که بدست آورده‌ام را مدیون تیم ملی می‌دانم. دوم اینکه رقابت در چنین سطحی از فوتسال در جهان بسیار سخت است؛ زیرا همه تیم‌ها حرفه‌ای هستند و حتی در تیم غیرت با وجود ۱۴ بازیکن خارجی که دارد رقابت برای در ترکیب ثابت بودن بسیار سخت است با این وجود با کمک خدا و امام رضا ( ع ) و دعای پدر و مادرم وتمرینات فشرده و نفسگیر توانستم خیلی زود جایم را در تیم باز کنم و این روز ها یکی از ارکان اصلی این تیم هستم.

 * رمز امام رضا ( ع )

طیبی با اشاره به ارادت خاصش به امام رئوف نیز که مخصوص همه ایرانی ها بخصوص مشهدی هاست به ذکر خاطره ای از مسابقه رده بندی لیگ قهرمانان اروپا  در سال گذشته و استفاده از رمز « یا امام رضا» برای گل کردن پناتی‌اش پرداخت و گفت: بنده مانند همه شیعیان و بخصوص مشهدی‌های عزیر ارادت ویژه‌ای به امام هشتم ( ع ) دارم و همیشه لطف آقا نیز شامل حال بنده شده است. سال گذشته در  رده بندی لیگ اروپا بود که بازی به پنالتی کشید و من هم برای زدن پنالتی ما قبل آخر پشت توپ ایستادم، خبر داشتم که مادرم در حرم مطهر امام رئوف برای دعا حضور دارد من هم با رمز یا امام رضا ضربه پنالتی را زدم و به نظر خودم حساس‌ترین پنالتی دوران ورزشی‌ام را با لطف خدا و امام رضا به ثمر نشاندم. لطف ائمه و امام رضا (ع) همیشه شامل حال بنده بوده و این بایت بسیار خوشحالم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.