بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تصاویر متعدد از گلکسی A۸، سامسونگ امروز از این گوشی‌هوشمند با روزنه‌ی نمایشگر رونمایی کرد.

گلکسی A۸ سامسونگ با روزنه نمایشگر معرفی شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، چندماه پیش سامسونگ به‌صورت اتفاقی، اطلاعاتی از گلکسی A۸ را منتشر کرد. این اطلاعات، گلکسی A۸ را دستگاهی معرفی می‌کردند که برای نخستین‌بار در راستای خلق تجربه‌ای فراگیر و تمام‌صفحه، قصد به‌کارگیری از فناوری صفحه‌نمایش جدیدی تحت نام Infinity-O را دارد که سنسور دوربین را درون روزنه‌ای میان‌ نمایشگر جایگذاری می‌کند.

در حالی که انتظار می‌رود کره‌ای‌ها از روزنه‌ی نمایشگر در پرچمداران آتی خود نیز استفاده کنند؛ اما دستگاه میان‌رده‌ی گلکسی A۸ آن‌ها نخستین دستگاهی بوده که به بهره‌گیری از این فناوری روی آورده است.

سامسونگ در این دستگاه میان‌رده از سخت‌افزار قابل‌احترامی استفاده کرده که جوابگوی نیاز اغلب افراد خواهد بود. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، همگی در کنار نسخه‌ی ۸.۱ اندروید قدرت‌بخش گلکسی A۸ خواهند بود. غول فناوری کره‌ای در بخش دوربین نیز به ترکیب سه‌گانه لنز روی آورده که به‌ترتیب ۲۴، ۵ و ۱۰ مگاپیکسل هستند.

با این حال، صفحه‌نمایش این محصول وجه‌تمایز آن نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود. نمایشگر ۶.۴ اینچی +FHD با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ به‌لطف بهره‌گیری از حفره‌ی نمایشگر و قرارگیری لنز دوربین سلفی درون آن، از حاشیه‌ و بریدگی صفحه‌نمایش عاری است. در بخش فوقانی و ضلع چپ دستگاه سنسور دوربین ۲۴ مگاپیکسلی سلفی درون حفره‌ای مشکی‌رنگ قرار گرفته تا سامسونگ قادر به کاهش حاشیه‌های بالایی و پایینی دستگاه شود.

گلکسی A8 سامسونگ / Samsung Galaxy A8

در حالی که این حفره در تصاویر رندر کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما حفره‌ی یادشده در هنگام کار با دستگاه به‌طرز مشهودی توجه را به‌خود جلب می‌کند؛ حال اگر از تصویر پس‌زمینه‌ی روشن نیز برای دستگاه استفاده کنید، این تداخل بیش‌از هر زمان دیگری مشخص می‌شود. 

کیفیت ساخت دستگاه به‌طور کلی در سطح مطلوبی قرار دارد و برخلاف ماهیت میان‌رده‌ی گلکسی A۸، کار با دستگاه کاملاً حس یک کالای لوکس را به شما القا می‌کند. ترکیب شیشه و فلز پوششی را به‌وجود آورده تا دست‌گیری جدیدترین کهکشانی کره‌ای‌ها راحت‌تر باشد.

همان‌طور که بالاتر درباره‌ی دوربین توضیح دادیم، سامسونگ از ترکیب سه‌گانه با چیدمان عمودی بهره برده که پیش‌تر شاهد به‌کارگیری از این شیوه در گلکسی A۷ بودیم. در کنار دوربین نیز سنسور اثر انگشت با طرح بیضوی قرار گرفته تا اندکی گلکسی A۸ را از این حیث نسبت به دیگر هم‌خانواده‌ها متمایز سازد.

فعلاً این دستگاه تنها در کشور چین رونمایی شده است و به‌زودی فروش آن نیز در همین کشور آغاز خواهد شد. Galaxy A۸ در سه‌ رنگِ آبی، سبز و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود؛ بااین‌حال درباره‌ی قیمت این دستگاه هنوز اطلاعاتی از سوی سامسونگ منتشر نشده است. اکنون مشخص نیست که جدیدترین کهکشانی میان‌رده‌ی چشم‌بادامی‌ها تنها به بازار چین منحصر است یا در آینده شاهد عرضه‌ی آن در بازارهای جهانی نیز خواهیم بود.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.