جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خواستار تحریم، منزوی کردن و محاصره رژیم صهیونیستی در عرصه های منطقه ای و بین المللی و حمایت از مبارزه و نبرد ملت فلسطین، حقوق، اهداف و آرمان های بحق آن در زمینه آزادی، بازگشت آوارگان و استقلال شد.

حماس خواستار تحریم و انزوای منطقه‌ای و بین المللی رژیم صهیونیستی شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حماس طی بیانیه ای به مناسبت روز جهانی حقوق بشر که نسخه ای از آن امروز دوشنبه، خاطر نشان کرد که روز جهانی حقوق بشر که سازمان ملل روز ۱۰ دسامبر را به این نام، نامگذاری کرده است، در حالی فرا می رسد که رژیم صهیونیستی به تروریسم، کشتار و پاکسازی نژادی علیه ملت ما ادامه می دهد و این نتیجه حمایت های بی حد و حصر آمریکا و مواضع نژادپرستانه و افراطی گرایانه کاخ سفید است.

این جنبش خاطر نشان کرده است که رژیم صهیونیستی تمامی اصول و قوانین بین المللی مربوط به حقوق سیاسی و مدنی بشر را نادیده می گیرد و ضمن تداوم محاصره غزه، اقدام به کشتار تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواستار آزادی و زندگی شرافتمندانه و نیز پایان محاصره باریکه غزه می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که به همین دلیل، سازمان ملل و تمامی نهادهای آن و به ویژه مجمع عمومی و شورای امنیت باید توسط ملت فلسطین و تمامی آزاد اندیشان جهان به خاطر سیاست ها و سکوت خود در قبال جنایت ها و تجاوزات روزمره رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن مورد بازخواست قرار گیرند.

حماس همچنین در بیانیه خود اعلام کرده است که ما به تمامی ملت ها، کشورها و تشکل های حامی حقوق ملت فلسطین و آرمان های بحق آن و نیز حق مقاومت آن در برابر اشغالگران درود می فرستیم و خواستار تداوم حمایت و تقویت پایداری ملت فلسطین و استفاده از تمامی اشکال تحریم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

این جنبش در پایان بر موضع قاطع خود در زمینه لزوم توجه واقعی تمامی فلسطینیان به تحقق وحدت ملی بر پایه اصول ملی و راهبردی که حامی ملت فلسطین و حقوق و آرمان آن در برابر تمامی خطرات و به ویژه "معامله قرن" باشد، تاکید کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.