رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: برای حل مشکل ترافیک باید توسعه حمل و نقل عمومی، معاینه فنی و اخذ عوارض به صورت همزمان اجرا شود.

حذف زوج و فرد به تنهایی مشکل ترافیک را حل نمی‌کند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر حذف محدوده زوج و فرد از سال آینده و اضافه شدن آن به محدوده طرح ترافیک گفت: قبل از اینکه ما نسبت به این طرح مطالعه و کارشناسی نکنیم نمی‌توانیم اعلام نظر موافق یا مخالف کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این طرح قبل از ارسال به شورای ترافیک تهران باید به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بیاید تا نظرات تکمیلی ما را هم دریافت کند، اظهار کرد: اگر این طرح صرفاً به شورای ترافیک برود و ما هم اطلاع نداشته باشیم قطعاً در ادامه کار ممکن است  با مطرح کردن نظراتی نسبت به آن مخالفت کنیم.

علیخانی‌ با تأکید بر اینکه حذف زوج و فرد و اضافه کردن آن به محدوده طرح ترافیک به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیک را حل کند، اظهار کرد: باید بسته‌ای از سیاست‌ها، همزمان با هم اجرا شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص بسته سیاست‌های ترافیکی ادامه داد: باید از توسعه حمل و نقل عمومی تا معاینه فنی، پارک حاشیه‌ای و ساماندهی موتورسیکلت‌ها همه با هم اجرا شوند و نگاه تک بعدی‌ به مسئله ترافیک مشکل آن را حل نمی‌کند.

علیخانی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا اخذ عوارض در مدیریت ترافیک یکی از راهکارهاست‌؛ اما در کنار آن سیاست‌های دیگری مانند آنچه ذکر شد هم اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.