خراسان شمالی- علی متقیان گفت: هزینه دانش آموزان معلول، پنج برابر دانش آموزان عادی است.

سرویس مدارس استثنایی استان ۷ میلیارد ریال هزینه دارد

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: سالانه هفت میلیارد ریال برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه این استان هزینه می شود.

وی  تامین هزینه های سرویس مدارس را از مسائل مهم این بخش خواند و اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان با نیازهای ویژه استان از روستاها به شهر مراجعه می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نیمی از هزینه سرویس مدارس را خانواده ها و نیمی دیگر را آموزش و پرورش تقبل کرده است اما با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد این دانش آموزان از خانواده های ضعیف و ناتوان هستند، خانواده ها توان پرداخت سهم خود را ندارند.

متقیان گفت: هزینه تامین سمعک، پوشک، ویلچر، دارو و سایر اقلام مورد نیاز این دانش آموزان بسیار بالا است و در این میان خانواده ها درمان و تجهیزات را در اولویت قرار می دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی، هزینه دانش آموزان معلول را پنج برابر دانش آموزان عادی دانست.

متقیان با تاکید بر ضرورت اقدام به موقع برای درمان و بهبود دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: رویکرد ما مداخله زودهنگام و شناسایی کودکان دچار مشکل قبل از رسیدن به چهار سالگی است.

وی افزود: در این باره اطلاع رسانی انجام شده است و در صورت مراجعه خانواده ها و یا معرفی افراد از طریق بهزیستی و یا دانشگاه علوم پزشکی، حمایت های لازم برای آموزش این افراد انجام می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان پیش دبستانی در برنامه است که سال تحصیلی گذشته ۲۱۵ نفر و امسال ۲۵۸ نفر پذیرش شده اند.

لازم به ذکر است یکهزار و ۲۷۲ دانش آموز در ۶۵ مدرسه استثنایی خراسان شمالی و ۴۵۰ دانش آموز نیز در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی آموزش می بینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.