تیم فوتبال استقلال بعد از پیروزی پر گل برابر سپیدرود، به صدر جدول دیدارهای خارج از خانه در لیگ برتر صعود کرد.

استقلال بهترین تیم لیگ در بازیهای خارج از خانه

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، آبی پوشان تهران که در هفته پانزدهم سومین پیروزی پی در پی خود را در لیگ برتر با بردی پر گل در رشت جشن گرفتند، حالا بهترین تیم لیگ در بازیهای خارج از خانه هستند.

شاگردان شفر ۱۴ بازی در لیگ را پشت سر گذاشته‌اند که ۸ بار آن خارج از تهران بوده است. آنها نیمی از دیدارهای خارج از خانه شان را پیروز شده اند، در ۳ بازی مساوی کرده اند و تنها در یک بازی مقابل پارس جنوبی جم تن به شکست داده اند. آبی پوشان خارج از تهران ۱۲ بار گلزنی کرده و ۵ بار گل خورده اند و با کسب ۱۵ امتیاز بالاتر از همه تیم ها قرار دارند.

سپاهان در حالی با یک امتیاز کمتر از استقلال دومین تیم برتر در دیدارهای خارج از خانه است که ۲ بار کمتر از آبی پوشان خارج از خانه به میدان رفته است.

شاگردان امیر قلعه نویی با ۶ بازی، ۴ پیروزی، ۲ مساوی، بدون شکست، ۱۴ گل زده، ۵ گل خورده و ۱۴ امتیاز دومین تیم خارج از خانه هستند. این موقعیت در اختیار سپاهانی هاست تا در آخرین دیدار نیم فصل نخست شان در اهواز مقابل استقلال خوزستان، خود را به صدر جدول دیدارهای خارج از خانه برسانند.

پدیده با ۱۳، پرسپولیس با ۱۱ و تراکتوسازی با ۱۰ امتیاز از دیدارهای خارج از خانه در رده های بعدی این جدول فرضی قرار می گیرند. 

ضعیف ترین تیم ها در بازیهای خارج از خانه هم استقلال خوزستان و سایپا با تنها ۴ امتیاز هستند. سایپا تنها به لطف ۲ تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال خوزستان یک پله بالاتر از آبی پوشان اهواز قرار گرفته است تا استقلال خوزستان در انتهای این جدول حضور داشته باشد.

بیشترین پیروزی خارج از خانه را تیم های استقلال، سپاهان و پدیده با ۴ برد به دست آورده‌اند و دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان تنها تیم هایی هستند که تاکنون خارج از خانه طعم پیروزی را نچشیده‌اند. 

سپاهان و پرسپولیس تنها تیم‌هایی هستند که خارج از خانه شکست نخورده‌اند و بیشترین شکست خارج از خانه هم به سپیدرود با ۵ شکست باز می‌گردد.

بهترین خط حمله خارج از خانه به سپاهان با ۱۴ گل زده و ضعیف ترین خط حمله نیز به سایپا با ۳ گل زده اختصاص دارد. بهترین خط دفاعی هم در اختیار پرسپولیس با ۳ گل خورده است و ضعیف ترین خط دفاعی خارج از خانه هم به استقلال خوزستان با ۱۳ گل خورده تعلق می‌گیرد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.