منابع معارض اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا مواضع شبه‌نظامیان کُرد را در شهر «هجین» واقع در شرق استان دیرالزور بمباران کرده‌اند.

بمباران مواضع شبه‌نظامیان کُرد توسط ائتلاف آمریکا در شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری معارض از بمباران مواضع شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- در شرق این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» امروز سه شنبه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مواضع شبه‌نظامیان کُرد را در شهر «هجین» واقع در شرق استان دیرالزور بمباران کرده‌اند.

این پایگاه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف «به صورت اشتباهی» مواضع نیروهای دموکراتیک را در هجین هدف قرار داده‌اند.

در جریان این بمباران دستکم 15 نفر از شبه‌نظامیان کُرد زخمی شدند.

به گزارش الدرر، این حملات در واقع واکنشی به حملات معکوس داعش به بیمارستان هجین بود که شبه‌نظامیان کُرد توانستند بر آن مسلط شوند.

تلاش آمریکا برای ابقای تنش در دیرالزور سوریه

در همین راستا، شبکه خبری العالم گزارش داد که مناطق هجین و «السوسه» به صورت مکرر زیر حملات ائتلاف آمریکا قرار دارند.

العالم به نقل از ناظران اعلام کرد که در واقع این حملات «بخشی از حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک و داعش است تا وضعیت تنش در این منطقه باقی بماند».

به گزارش این شبکه، حملات آمریکا به هجین و السوسه نتوانست به شبه‌نظامیان کُرد کمک کند؛ عناصری که از منطقه «الباغوز» واقع در شمال شرق «بوکمال» عقب‌نشینی کرده و عناصر داعش جایگزین آنان شدند.

یک منبع نظامی به العالم گفت که این عقب نشینی یک توطئه است تا ائتلاف آمریکا بتواند عناصر داعش را به سلاح و مهمات تجهیز کند؛ به همین دلیل نیروهای دموکراتیک به سمت منطقه السریاتل عقب‌نشینی کردند و عناصر داعش بر آن مسلط شدند.
در واقع حملات ائتلاف آمریکا به شهرها و روستاهای واقع در استان دیرالزور بخشی از اهداف این ائتلاف است تا مدت زمان بحران سوریه طولانی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.