علی طاهری، متولد ۵۶ دانش آموخته مهندسی مکانیک است. او توانست باتلاش و پیاده کردن ایده هایش امروز جزو یکی از کارآفرینان موفق باشد.

راهکار یک کارآفرین برای جلوگیری از هدر رفت آب در کشاورزی

او می‌گوید: در شرکت پارت لاستیک بیش از ۸ سال در قسمت ماشین سازی با دستگاه CNC کار کردم. با توجه به این که همسرم کارشناس رشته آبیاری است و با جهاد کشاورزی همکاری دارد، تصمیم گرفتیم با توجه به تحصیلات من در راستای تولید ادوات کشاورزی، رینگ، فلنچ و رایزر به تولیدات قطعات درداخل شهرخودمان با قیمت تمام شده مناسب‌تر بپردازیم.

طاهری می‌افزاید: سال ۹۴ با یک دستگاه جوش کوچک کارم را شروع کردم و رایزرهای لوله‌های انتقال آب کشاورزی را تولید کردم، اما برای این کار نیاز به یک فضای باز داشتم، چون برای تولید امکان کار در فضای مسکونی وجود نداشت.

وی خاطرنشان می‌سازد: برای آغاز از یک فضای خالی نزدیک منزل پدرم استفاده کردم و بعد یک منزل ویلایی اجاره کردم تا در محل سکونت کار تولید را هم انجام دهم، اما این کار، سرو صدا داشت و به همین دلیل مکان کوچکی را برای کار با مبلغ ماهی ۱۲۰هزارتومان اجاره کردم و مجوزات لازم را از صنف تولید ادوات کشاورزی گرفتم و۴ نفراز کارشناسان جهاد کشاورزی پس ازبازدید قطعات تولیدی کارم را مورد تأیید قرار دادند.

 وام خود اشتغالی

طاهری بیان می‌دارد: در ادامه دودستگاه جوش دیگربه کارم اضافه کردم، اما برای تجهیز لوازم نیاز به ارتقای آن‌ها داشتم از این رو به بانک‌های مختلف برای گرفتن وام مراجعه کردم، اما متأسفانه درصدهای بالای بازپرداخت، کار را سخت می‌کرد. از یکی از دوستانم شنیدم کمیته امداد امام(ره) در جهت حمایت از تولید ملی برای خوداشتغالی به افراد کارآفرین وام می‌دهد.

 وام توسعه و ادامه راه

این کارآفرین می‌افزاید: درمرحله اول ۱۵ میلیون تومان و سپس بعد از بازرسی از کارگاه برای توسعه کارم مجدد ۱۵ میلیون تومان وام به من تعلق گرفت.

 طاهری توضیح می‌دهد: دراین مدت توانستم برای تجهیز کارگاه دستگاه تراش، دریل ستونی، دستگاه اره نواری را خریداری کنم، اما در کارمن تهیه مواد اولیه نیز نیاز به سرمایه زیادی دارد. برای مثال هربرگ فلزی برای تولید که درابعاد ۶ در ۵/۱ است، حدود ۲میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان هزینه تمام شده آن است؛ از این رو برای خرید مواد اولیه هم تقاضای وام را به واحد خودکفایی و خود اشتغالی امداد ارائه دادم که امیدوارم این مبلغ به من تعلق بگیرد تا بتوانم کارم را ادامه دهم.

 فرصتی برای اشتغال‌زایی

وی درادامه بیان می‌دارد: در حال حاضر در شرکت تولیدی من ۴ نفر به جز من و همسرم مشغول به کار هستند و خوشحالم که شرایطی مهیا شد که امکان اشتغال زایی برای چند نفر دیگر هم فراهم شد.

او درخصوص چشم انداز آینده کارش بیان می‌دارد: امیدوارم بزودی بتوانم کارم را گسترش بدهم و از نیروهای جوان و علاقه مند و یا تحصیلکرده کمیته امداد امام خمینی(ره) که تحت پوشش آن سازمان هستند، برای نیروی کار استفاده کنم. کارگاه تولیدی که سوله بزرگی در آینده باشد و تعدادی از افرادی که دلشان می‌خواهد کاری داشته باشند را کمک کنم تا درآینده برای خودشان کارکنند.

از او درباره سفارشاتش که می‌پرسم، می‌گوید: در حال حاضرسه ماهی است که با یک شرکت خصوصی درقره تیکان مشغول به تولید سفارشات رایزر (لوله‌های انتقال آب) برای آن‌ها هستم و علاوه بر آن بر سر پروژه‌های آبیاری شهرستان‌های سبزوار، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و... نیز برای نصب به عنوان ناظر حضور دارم.

او یادآوری می‌کند: به اعتقاد من با تلاش و اندک حمایت از کارآفرینان جوان می‌توان به موفقیت‌های آن‌ها و کمک به تولیدات داخلی مطمئن بود. امیدوارم حمایت از کارآفرینان برای بحث تولیدات داخلی دراولویت‌های دغدغه مسئولان قرار گیرد.

 بحران آب و جلوگیری از هدررفت آب

وی در پایان اظهار می‌دارد: کشور ما در بحران جدی خشکسالی و کمبود آب قرار دارد و ما می‌توانیم با حمایت کارآفرینان و تولید ادوات داخلی هم به تولید ملی و هم به اشتغال زایی کمک کنیم و ازطرفی از هدر رفت آب در زمین‌های کشاورزی جلوگیری کنیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.