نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش قیمت و سهمیه بندی سوخت از سوی مجلس و دولت تاکنون هیچ تصمیم اتخاذ نشده است.

افزایش قیمت بنزین شایعه است/ بنزین و یارانه های پرداختی به مردم هیچ ارتباطی بایکدیگر ندارند

محمود نگهبان سلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت:  بر مبنای برنامه پنج ساله توسعه دولت مجاز است هرسال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت بنزین را افزایش دهد و طی سال های اخیر این افزایش را اعمال نکرده است اگرچه دولت سال قبل پیشنهاد افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان را در لایحه بودجه سال ۹۷ ارائه کرده بود اما  در کمیسیون تلفیق که سال گذشته عضو آن بودم  به دلیل شرایط اقتصادی کشور و وضعیتی که مردم با ان مواجه هستند با این پیشنهاد موافقت نشد .
 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: از این رو ممکن است دولت مجددا تصمیم به افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ داشته باشد و آن رادر لایحه بودجه سال آینده مطرح کند ، اما به هرحال تصمیم نهایی در مورد این پیشنهاد دولت با مجلس خواهد بود و ابتدا این موضوع در کمیسیون تلفیق به بحث و بررسی گذاشته شده و سپس به صحن علنی مجلس خواهد آمد. اگرچه تاکنون از سوی مجلس و دولت هیچ صحبتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در سال آینده مطرح نشده است وهمه چیز در حد گمانه زنی و شایعه است.
وی افزود:  تنها موضوعی که در مورد بنزین در حال حاضر دولت و مجلس بر آن اتفاق نظر دارند این است که کارت های سوخت هرچه سریعتر احیا شوند تا علاوه بر جلوگیری از قاچاق سوخت از کشور یک نوع نظم دهی در مصرف نیز صورت بگیرد و حتی در این باره نیز در مورد سهمیه بندی شدن و دو نرخی بودن بنزین نیز صحبتی نشده است. از طرفی برخی ادعا دارند که در صورت افزایش قیمت بنزین در سال آینده باید دولت مبلغ  یارانه پرداختی به افراد را نیز افزایش دهد در صورتی که این دو موضوع هیچ ارتباطی به هم ندارند و دو سرفصل جداگانه از هم در لایحه مطرح می شوند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.