دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، تاکید کرد که فردا (پنجشنبه)، نتایج مذاکرات صلحی که از ۶ دسامبر در استکهلم تحت نظارت این سازمان میان طرفین درگیر در یمن آغاز شده بود، مشخص خواهد شد.

نتایج مذاکرات صلح یمن در سوئد پنجشنبه اعلام می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک مقام مسئول در دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، اعلام کرد که پنجشنبه (فردا؛ ۱۳ دسامبر) آخرین روز مذاکرات صلح یمن در استکهلم است.

به نوشته پایگاه خبری «یمن مونیتور»، وی افزود که اتفاق خوبی که در این مذاکرات روی داد، تحویل پرونده‌ها و فهرست‌های مربوط به اسرای دو طرف درگیر در یمن و دیدار بین این دو هیأت مسئول پرونده اسرا بود.

وی تصریح کرد: فرستاده ویژه سازمان ملل یک طرح درباره چارچوب سیاسی به طرفین ارائه کرده که در مرحله بررسی است و طبیعی است که در آن اصلاحاتی صورت گیرد. انتظار می‌رود که پرونده اسرا، پیشرفت بیشتری کند. به هر حال پنجشنبه آتی، نتایج نهایی مذاکرات درباره پرونده‌های «الحدیده»، مسئله اقتصادی، فرودگاه صنعاء و تعز اعلام خواهد شد.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن از ۶ دسامبر جاری با حضور طرفهای یمنی به همراه «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل  در امور یمن در استکهلم سوئد آغاز شد و هنوز ادامه دارد.ابتدا قرار بود این مذاکرات، ششم سپتامبر در ژنو سوئیس برگزار شود، اما با مانع‌تراشی‌های ائتلاف سعودی این امر محقق نشد.

ائتلاف سعودی از مارس ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد اما تا به امروز به هیچ یک از اهداف اعلامی دست نیافته است و صرفا موجب تخریب زیرساختها و تاسیسات حیاتی این کشور فقط و کشته و زخمی شدن هزاران شهروند یمنی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.