بسیار الهام‌بخش است که شورای شهر و شهرداری مشهد به شهر دوستدار کودک توجه دارند. امیدوارم شهرداری بیشتری در ایران به این موضوع بپردازند. این مهم ما را به همکاری‌های بیشتر امیدوار می‌سازد.

شهر مشهد همه ویژگی‌های شهر دوستدار کودک را دارد


به گزارش قدس آنلاین، نماینده یونیسف سازمان ملل متحد گفت: شهر مشهد همه ویژگی‌های شهر دوستدار کودک را دارد اما چالش اینجاست که این ویژگی‌ها چگونه در کنار هم قرار بگیرد.
 ویل پارکس در دیدار با شهریار آل‌شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری مشهد که با حضور حسینی پویا، رییس کمیسیون حقوق شورای شهر، بختیاری، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری و جوانی، رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور برگزار شد، بیان کرد: همانطور که می‌دانید، یونیسف بیش از ۷۰ سال است که با ایران همکاری می‌کند به خصوص در حوزه شهر دوستدار کودک که این همکاری از ۲۰ سال قبل کلید خورد.
*آغاز شهر دوستدار کودک در مشهد بدون همکاری یونیسف
وی افزود: بعد از زلزله بم در سال ۲۰۰۳ میلادی، یونیسف تلاش کرد بازسازی این شهر بر اساس الگوی شهر دوستدار کودک اتفاق بیافتد. حال بسیار خوشحالیم که بدون اینکه یونیسف در کنار شما باشد، شما در شهرداری مشهد شهر دوستدار کودک را آغاز کرده‌اید.
نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: بسیار الهام‌بخش است که شورای شهر و شهرداری مشهد به شهر دوستدار کودک توجه دارند. امیدوارم شهرداری بیشتری در ایران به این موضوع بپردازند. این مهم ما را به همکاری‌های بیشتر امیدوار می‌سازد.
*برگزاری اولین کنفرانس شهر دوستدار کودک در اصفهان
پارکس تصریح کرد: با مشارکتی که با وزارت کشور داریم، کنفرانسی طی ماه اینده در حوزه شهر دوستدار کودک در شهر اصفهان برگزار می‌کنیم. این سمینار اولین فرصت برای اشتراک‌گذاری تجربیات شهرهای ایران در این خصوص می‌باشد و معتقدم شهرداری مشهد هم می‌تواند نقش مهمی در این کنفرانس داشته باشد و همچنین ایده‌های مهمی را نیز از سایر شهرها دریافت کند.
وی درباره ویژگی‌های اصلی تشکیل دهنده شهر دوستدار کودک نیز گفت: ویژگی‌های اصلی شهر دوستدار کودک، اقتصاد، مردم و محیط زیست می‌باشد که مرکز همه اینها نیز کودکان هستند و مسائلی مانند محیط زیست، آب سالم، نور مناسب، تحصیل و... که کودکان با آن درگیر هستند. این ویژگی‌های اصلی شهر دوستدار کودک است.

نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: امروز صبح دریافتم که شهر مشهد همه این ویژگی‌ها را دارد اما چالشی که با آن مواجه هستیم این است که چگونه هر سه ویژگی را در کنار هم قرار دهیم. در شهر های بزرگ این کار را منطقه به منطقه اجرا می‌کنیم.
پارکس افزود: در قدم اول دعوت می‌کنم هیئتی از شهرداری مشهد در کنفرانس اصفهان شرکت کنند تا در آنجا متوجه شویم چگونه می‌توانیم از مشهد در اجرای طرح شهر دوستدار کودک، پشتیبانی فنی کنیم و در صورت نیاز به برگزاری کنفرانس در مشهد، برای این مهم برنامه‌ریزی نماییم.

وی با اشاره به اینکه شهرهای زیادی در دنیا به شهر دوستدار کودک تبدیل می‌شوند، افزود: این فرصت را غنیمت می‌دانم و پیشنهاد می‌دهم مشهد با یکی از این شهرها خواهرخوانده شود تا از تجربیات هم برای اجرای بهتر طرح شهر دوستدار کودک بهره ببرید و همکاری‌ها در سایر حوزه‌های مدیریت شهری بین دو شهر نیز گسترش یابد.
پارکس با اشاره به اینکه تجربیات زیادی از تعاملات اجتماعی کودکان جهان در کشورهای مختلف در دست است، گفت: این تجربیات از سوی یونیسف برای استفاده در اختیار مدیریت شهری مشهد قرار خواهد گرفت تا چالش‌های اشاره شده از سوی آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری مشهد، راحت‌تر برنامه‌ریزی و حل شود.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.