رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی کشور به صورت محصول محور در مشهد برگزار می شود.

مشهد میزبان نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی است

 

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر سید سعیدرضا احمدی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون رویداد استارت آپی اسباب بازی کشور افزود: انگیزه برپایی این رویداد محصول محور در صنعت اسباب بازی 'ضعف جدی موجود در بازار تولید داخلی اسباب بازی و ساخت محدود محصولات ایرانی' در این زمینه است.

وی ادامه داد: بر این اساس استارت آپی اسباب بازی با هدف شناسایی ایده ها و حمایت از تولید گسترده در این حوزه برنامه ریزی شده است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: بنیاد نخبگان بر اساس سند جامع کشور در امور نخبگان و اشاره صورت گرفته در آن بر ضرورت تربیت استعدادهای برتر در حوزه اسباب بازی، به موضوع اسباب بازی ورود کرده است. حوزه اسباب بازی در ایران متولی ندارد و در این زمینه 'شورای سیاستگذاری اسباب بازی' در بنیاد نخبگان خراسان رضوی تشکیل شده است.
وی بر تاثیر بسزای اسباب بازی در رشد شخصیتی کودک تاکید و بیان کرد: در بررسی اولیه انجام شده در بازار مشهد گردش مالی اسباب بازی در این شهر 700 میلیارد ریال می باشد که 90 درصد آن مربوط به اسباب بازیها وارداتی است.
احمدی زاده افزود: با برگزاری نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی کشور طی روزهای 27 تا 30 آذر ماه جاری در مشهد تلاش می شود ایده پردازان در تیمهای چند نفره اقدام به ارائه ایده برای تولید اسباب بازی نمایند. در این چارچوب برای نخستین بار به صورت همزمان امکان تولید نمونه اسباب بازی در محل برگزاری فراهم شده است.
وی ادامه داد: باید اسباب بازیها با رویکرد و هویت ایرانی و رعایت شئونات دینی در داخل کشور برای بچه های ایرانی تولید شوند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی همچنین گردش مالی بازار سوغات را در مشهد 38 هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: بازار رضای مشهد قرار بود بازاری نمادین از کالاهای مشهدی و سوغات برای زائران باشد اما هم اینک 75 درصد کالاهای عرضه شده در این بازار تولید کشور چین است.
دبیر اجرایی رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی نیز در این نشست گفت: تاکنون 85 ایده پرداز در قالب 23 تیم سه تا شش نفره برای شرکت در این رویداد اعلام حضور کرده اند. در حاشیه این استار آپ، کارگاههای کاربردی و آموزشی نیز برای شرکت کنندگان برگزار می شود.
ابوالفضل عباس زاده افزود: پنج تیم برگزیده از میان شرکت کنندگان در این رویداد به انتخاب داوران معرفی و همه آنها با ارائه تسهیلات حمایت می شوند. همچنین سه تیم از بین برگزیدگان می توانند بدون مراحل دیوانسالاری اداری، در محل مرکز رشد پارک فناوری خراسان مستقر شده و اقدام به فعالیت در این بخش کنند.
وی در ادامه مشکلات موجود در حوزه اسباب بازی را ناشناخته ماندن اسباب بازی به عنوان محصول فرهنگی، واردات بیش از حد متعارف اسباب بازی به داخل کشور و نبود رشته دانشگاهی در زمینه طراحی اسباب بازی عنوان کرد.
نخستین رویداد ملی استارت آپ اسباب بازی از 27 آذر ماه جاری به مدت چهار روز در مشهد برگزار می شود.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.