گیلان - فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: تلاش برای توان‌مندسازی هرچه بیشترکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یک سرمایه‌گذاری ارزش‌مند و زمینه‌ساز پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است.

توان‌مندسازی کانون، سرمایه‌گذاری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، رحیم حیدری این سخنان را طی دیدار با مدیرکل کانون که به‌منظور فرصت‌سازی و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای پیش‌برد اولویت‌های فرهنگی صورت‌گرفت، اظهارکرد و گفت: فرهنگ، مهم‌ترین وجه هرجامعه به‌شمارمی‌رود و در سایه توجه به این مهم است که شاهد توسعه کشور و نظاره‌گر کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم‌بود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه اضافه‌کرد: توسعه در مقایسه با پیشرفت، دارای ارزش افزون‌تری است و نیل به این هدف نیز هم‌کلامی و همراهی تمامی افراد جامعه را طلب‌می‌کند.

رحیم حیدری برهمین اساس، توجه ویژه به مجموعه‌های فرهنگی ‌چون کانون پرورش فکری را لازمه‌ی توسعه‌ی همه‌جانبه عنوان‌کرد و با بیان این‌که حضور با میل و رغبت آینده‌سازان در مراکز فرهنگی، فرصتی مناسب برای کشف و پروش استعدادهای نسل کودک و نوجوان محسوب‌می‌شود، تصریح‌کرد: این امر می‌تواند زمینه‌های لازم را نیز برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل فراهم‌کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان هم‌چنین اشاره‌ای به اثربخشی فعالیت‌های کانون آستانه ‌اشرفیه داشت و با مهم ‌ارزیابی‌کردن نقش‌آن درجامعه گفت: فعالیت‌های ‌فرهنگی دیربازده، ماندگار و نیازمند رشد هم‌زمان نیروهای انسانی و فضاهای افزایش آموزشی است و به همین منظور تلاش‌های گسترده‌ای را برای تامین منابع لازم جهت تکمیل مراحل به‌سازی و تجهیز مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه شاهدهستیم.

او هم‌چنین از پی‌گیری و همراهی مدیرکل و دیگر مسوولان کانون استان گیلان در جهت توسعه‌ی فرهنگی شهرستان قدردانی و استمرار این همکاری‌ها را خواستارشد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی  همراهی و دغدغه‌های فرهنگی فرماندار و مسوولان شهرستان آستانه اشرفیه گفت: توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور نیازمند فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و تکیه برفرهنگ ناب ایرانی اسلامی است .

اسفندیارضیائی بر همین اساس، خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوان را گامی درجهت تحقق اهداف عالیه نظام دانست و با تاثیرگذارخواندن هم‌گرایی‌ مسوولان در این زمینه افزود: استفاده‌ از سرمایه‌های انسانی توان‌مند، افزایش‌ و بهینه‌سازی فضاهای آموزشی و درنظرگرفتن بودجه‌های مناسب می‌تواند در رسیدن به این هدف‌ها موثرباشد.

این مدیر فرهنگی درعین حال نگاهی به روند به‌سازی و تجهیز کانون پرورش فکری آستانه اشرفیه داشت و با قدردانی از مسوولان شهرستان برای اختصاص منابع مالی به این امر، ادامه‌یافتن حمایت‌ها را تا پایان اجرای این طرح‌ خواستارشد.

گفتنی است در این نشست که صبح امروز در محل فرمانداری آستانه‌شرفیه صورت‌گرفت، مربی مسوول کانون این شهرستان نیز حضور داشت و به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و هم‌چنین، بیان خواسته‌های اعضا و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.