یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه قرآن برای تمام امور زندگی انسان برنامه دقیق دارد گفت: آموزش‌های قرآنی بر اساس سنین مختلف طراحی و اجرا شود.

قرآن برای تمام امور زندگی انسان برنامه دقیق دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آیت‌الله دفترنماینده ولی فقیه در استان ، محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد در شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه قرآن کریم برای تمامی شئون زندگی انسان برنامه دقیق و عملی دارد اظهار داشت: الان متاسفانه قرآن کریم آنگونه که باید و شاید در جامعه ما جاری و ساری نیست.

وی افزود: توجه به قرآن و استفاده از آموزه‌های قرآنی در جامعه باید بیش از پیش انجام شود و زمینه‌ای فراهم گردد که قرآن در زندگی همه افراد جامعه وجود داشته باشد.

ناصری تصریح کرد: در قرآن کریم و روایات مسائل مختلفی در ارتباط با سطح زندگی داریم و اگر این موارد در قالب‌های زیبای هنری به مردم بیان شود، قطعا مردم ارتباط بسیار خوبی با آن برقرار می‌کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: بیان این مسائل هم نباید به گونه‌ای باشد که مردم متوجه قرآنی بودن چنین مسائلی نشوند و حتما لازم است انتقال این مطالب به افراد با ذکر قرآنی بودن آن انجام شود.

برای آموزش قرآن سبک مناسبی استفاده شود

ناصری با اشاره به اینکه نسبت به آموزش قرآن کریم و سبک آموزشی که استفاده می شود هم باید توجه ویژه ای صورت گیرد افزود: مربیان قرآن باید علاوه بر اینکه نسبت به علوم قرآنی اطلاعات و علم کافی داشته باشند، لازم است سبک مناسبی برای آموزش قرآن را مورد استفاده قرار دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان خاطرنشان ساخت: در این زمینه نکته بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه شود این است که آموزش باید متناسب با سنین مختلف انجام شود و یک سبک و نوع آموزشی برای تمام سنین مورد استفاده قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به درستی انجام شود، قطعا جامعه هم از این آموزش‌ها استقبال کرده و کم ‌کم استفاده از قرآن و دستورات قرآنی در جامعه فراگیر می‌شود.

برنامه‌ها و پویش‌های فرهنگی از جذابیت مناسب بهره‌مند نیستند

محمدعلی طالبی سرپرست استانداری یزد نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی با داشتن یک ساختار حقوقی گفت: برنامه‌ها و پویش‌های فرهنگی از جذابیت مناسب بهره‌مند نیستند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه طرح‌های فرهنگی به ویژه با رویکرد دینی داریم این است که بیشتر طرح‌هایی که تقریبا معمول، روتین و تکراری مورد توجه قرار گرفته و کمتر طرح‌های جدید و جذاب ارائه می‌شد.

سرپرست استانداری یزد خاطرنشان کرد: الان زمینه همکاری خوبی به وجود آمده و با توجه به طرحی که در شورای فرهنگ عمومی ارائه شد، می‌توان الگو برداری مناسبی انجام شود و طرح‌های جذاب دینی و فرهنگی برای اجرا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه پویش‌های مختلفی با همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح استان یزد اجرا شده گفت: رفع مشکلات موجود در ارتباط با پویش‌ها به وجود آمدن یک ساختار حقوقی برای این فعالیت‌ها است.

طالبی تصریح کرد: بهترین راهکار برای این منظور ایجاد یک سازمان مردم نهاد است که بتوان به وسیله این سازمان هم به صورت ضابطه‌مند عمل کرد و هم زمینه‌ای فراهم کرد که مشارکت مردمی در این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.

سرپرست استانداری یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات برنامه‌های دینی و فرهنگی فعلی این است که برای مخاطبان فعلی تلاش می‌کند و برنامه زیادی برای جذب مخاطبان جدید ندارند افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که در فعالیت‌های فرهنگی و دینی به سمت طرح‌های اثرگذار و جذاب برود تا بتوانیم مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: جامعه پذیرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است در صورتی که این برنامه‌ها از جذابیت مناسب بهره‌مند بوده و بر اساس شرایط و نیازهای نسل جوان طراحی و برنامه‌ریزی شده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.