همدان -مصطفی پناهنده در نشست خبری سالروز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بارگیری فقط با سامانه هوشمند بار انجام شود.

بارگیری فقط با سامانه هوشمند بار انجام شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مصطفی پناهنده مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در نشست خبری سالروز راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: رانندگان قشر زحمتکش هستند و در سال‌هایی که حمل  نقل جاده ای با مشکلات فراوانی مواجه بود با کمترین انتظار به اقتصاد کشور کمک کردند و هیچگاه به دشمنان اجازه نمی دهند که اقتصاد کشور را تضعیف یا نابود کنند. اعتراض آنان در مقابل استانداری همدان هم بیشتر خواسته صنفی بوده است که اقدام کردیم.
وی افزود: برای کمک به این قشر با هماهنگی سازمان صمت ۱۳ هزار حلقه لاستیک را با قیمت تعاونی بین رانندگان و بر مبنای سامانه هوشمند در نظر گرفته شده توزیع کردیم در صدد هستیم که با توافق های انجام شده از یکم دیماه هم تعرفه حمل بار را به صورت تن کیلومتر محاسبه کنیم هر چند برخی استان ها قبل از این بین ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه حمل بار خود را افزایش داده اند.
مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان همدان درباره وضعیت کمربندی‌های همدان هم اظهار کرد: ساخت راه وظیفه راهداری نیست و شرکت زیرساخت متولی ساخت است بعد از ساخت برای نگهداری و تامین ایمنی به ما تحویل می‌شود در این فرایند هم ما وظایف خود را اجرا می کنیم.
پناهنده  از اعمال  ضریب ۱.۵ درصد برای بازنشستگی رانندگان فعال در حوزه حمل بارخبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی انجمن های صنفی بیمه تکمیلی هم برای رانندگان لحاظ شده است که اطلاع ندارم برای بازنشستگان هم اجرا خواهد شد یا خیر. همچنین از ۱۳ هزار ناوگان باری استان همدان ۵۰ درصد این ناوگان به سن فرسودگی رسیده است. اما در حوزه مسافری وضعیت ناوگان مناسب است. و متوسط عمری در حدود ۹ سال دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۵۵ دستگاه دوربین ثبت تخلفات ۶۸ دستگاه دوربین ترددشمار و ۲۴ دوربین نظارت پایش ترافیکی و تخلف‌های جاده استان همدان را انجام می دهند و ۴ دستگاه سامانه دبلیو آی ام هم برای نظارت بر تناژ بار حمل شده نصب شده است که هوشمند بوده و زمان، محل بارگیری و مقدار بار حمل شده و مقصد آنرا به همکاران ما  برای پیشگیری از کاهش عمر جاده ها اعلام می‌کند.
پناهنده افزود: تجمع رانندگان مقابل استانداری صنفی بود  و توافق شد که بارگیری بر مبنای نوبت‌دهی سامانه هوشمند نصب شده در پایانه ها باشد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.