مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا: مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

این قطعنامه که با ۳۹۴ رأی موافق و تنها ۱ رأی مخالف به تصویب رسید انتقادی هم به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود که در برابر اقدامات ارتش میانمار مواضع مشابهی نگرفته است. 

پیش‌نویسی که به تصویب رسیده از دولت ترامپ و به طور خاص، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد درباره اینکه آیا مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند یا خیر، موضع‌گیری کند.

پامپئو از عبارت «نسل‌کشی» برای تقبیح اقدامات ارتش میانمار استفاده نکرده و تنها آن را «پاکسازی قومی» دانسته است. ترامپ، اصلاً در این باره صحبت نکرده است.

«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما تعهد اخلاقی داریم که این جنایت‌ها را نسل‌کشی بدانیم.»

مسلمان‌های روهینگیا از چند دهه قبل در معرض آزار و اذیت‌های دولت میانمار قرار داشته‌اند و دولت این کشور در سال ۱۹۸۲ شهروندی آنها را سلب کرده است. 

از اوت سال ۲۰۰۷، ارتش میانمار سرکوب مسلمانان روهینگیا را شدت بخشید: هزاران نفر کشته شده و ۷۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت به کشور همسایه بنگلادش شدند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.