در جمع ۶ حوضه اصلی آبریز کشور، آمار بارش‌ها (در ۸۱ روز ابتدایی سال آبی جاری) در تمامی حوضه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه است به‌گونه‌ای که شاهد رشد ۳۰ تا ۴۵۶ درصدی بارش‌ها هستیم.

 آخرین وضعیت آب و هوایی کشور؛ رشد ۳۰ تا ۴۵۶ درصدی بارش‌ها+جدول

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا 21 آذر سال آبی 98-97 (81 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 86.1 میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت(51.1 میلیمتر) 68.5 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (27.6 میلیمتر) 212 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 21 آذر به 141 میلیارد و 895 میلیون مترمکعب رسید.

از مجموع 86.1 میلی‌متر بارش ثبت‌شده از ابتدای سال آبی جاری تا 21 آذرماه، 36.8 میلی‌متر بارش در 21 روز نخست نهمین ماه سال به‌ثبت رسیده که این میزان بارش، آذرماه امسال را به یکی از پربارش‌ترین ماه‌های سال 97 تبدیل کرده است.

در جمع 6 حوضه اصلی آبریز کشور، آمار بارش‌ها در تمامی حوضه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه است به‌گونه‌ای که شاهد رشد 30 تا 456 درصدی بارش‌ها هستیم اما در مقایسه آمار بارش‌های سال آبی جاری با مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت (آمار 50 ساله)، بارش‌ها در تمامی حوضه‌های اصلی آبریز به جز حوزه آبریز "مرزی شرق" با رشد همراه است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.