رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه استاندارهای حداقلی حفظ جان رانندگان با سخت‌گیری پلیس روی خودروها اعمال شده است، گفت: در کل کمتر از ۳۰ درصد از خودروهای داخلی ایمن هستند.

سردار مهری:کمتر از ۳۰ درصد خودروهای داخلی ایمن هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار تقی مهری رئیس پلیس ناجا در خصوص برنامه‌های راهور برای فشار به خودروسازان برای تولید خودروهای ایمن، اظهار داشت: موضوع استاندارد و ارتقای کیفیت خودروها توسط شورای عالی استاندارد در مجموعه دولت تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ تا ۵۳ استاندارد بر خودروها اعمال می‌شود و خودروسازان به اجبار این استانداردها را اجرا می‌کنند که در این میان دو استاندارد برای حفظ جان رانندگان وجود دارد.

رئیس پلیس ناجا با بیان اینکه پلیس پیگیری‌های لازم را انجام داد تا دو استاندارد حفظ جان راننده به مرحله اجرا درآید، افزود: در گذشته دو کیسه ایمنی هوا در خودروهای سواری نصب می‌شد که طبق نظر پلیس این رقم باید در جهت بالا بردن ایمنی خودروها در حفظ جان راننده و سرنشین افزایش پیدا کند.

سردار مهری با اشاره به نصب ترمز ضد قفل در خودروهای داخلی ادامه داد: در حال حاضر این سیستم ترمزی تنها بر روی دو چرخ از خودرو اعمال می‌شود که این مورد نیز با سخت‌گیری پلیس به خودروسازان اعمال شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد خودروهای ساخت داخل استاندارد کنترل خودرو در سطح‌ جاده‌ها را رعایت می‌کنند، گفت: این استانداردها برای سواری‌ها ۲ عدد و برای برخی از وانت‌بارها یک عدد استفاده می‌شود که در کل کمتر از ۳۰ درصد از خودروهای ما از این نظر ایمن هستند.

وی ادامه داد: پلیس به دنبال ارتقای کیفی و استانداردهای خودروهای داخلی بوده و دولت نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده و برنامه‌هایی نیز به‌منظور افزایش ایمنی بدنه خودروها دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.