رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: روابط ایران و ترکیه در سال‌های اخیر مثبت و روبه گسترش بوده و باید در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات تهران-آنکارا تلاش کنیم.

واعظی: روابط ایران و ترکیه در سال‌های اخیر مثبت و روبه گسترش بوده است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با «رخسار پکجان» وزیر تجارت ترکیه با تاسف از وقوع حادثه تصادف قطار در ترکیه و ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت ایران با مردم و مسوولان این کشور، گفت: روابط ایران و ترکیه در سال‌های اخیر مثبت و روبه گسترش بوده و باید در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات تهران-آنکارا تلاش کنیم.

واعظی با اشاره به برگزاری چهار دور نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه در قالب دیدار رؤسای جمهور دو کشور و توافقات انجام شده در این نشست‌ها، اظهار داشت: خرسندیم که در روزهای آتی پنجمین نشست این شورایعالی برگزار می‌شود و این در حالی‌ است که امروز فضای روابط دو کشور به گونه‌ای شکل گرفته که می‌توان امیدوار بود با سرعت و تلاش بیشتر به سطح مورد انتظار در مناسبات و تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور دست پیدا کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه با همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیتی راهبردی دارد.

واعظی با اشاره به روابط دیرینه تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه، خاطر نشان کرد: توافق رؤسای جمهور دو کشور برای رسیدن به هدف ۳۰ میلیارد دلار در تبادلات تجاری و اقتصادی فی‌مابین اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و باید با تلاش بیشتر در راستای دستیابی به آن گام برداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: باید در جهت رفع موانع از مسیر توسعه همکاری‌های فعالان اقتصادی و بخش‌ خصوصی ایران و ترکیه تلاش کنیم.

«رخسار پکجان» وزیر تجارت ترکیه نیز در این دیدار با تقدیر از ابراز همدردی دولت و ملت ایران با سانحه دیدگان تصادف قطار در ترکیه، گفت: ایران همواره برای ترکیه یک شریک راهبردی بوده و برای ما جایگاه ویژه سیاسی و اقتصادی داشته و خواهد داشت.

وزیر تجارت ترکیه برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی تهران-آنکارا  همزمان با سفر آتی دکتر روحانی به ترکیه را فرصتی مغتنم برای دستیابی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری در مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و افزود: باید زمینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری‌ و همکاری مشترک دو کشور را فراهم کرده و در راستای گسترش آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل و مانعی در مسیر توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه ایران و ترکیه وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد روابط و رایزنی بیشتر مسوولان عالی رتبه دو کشور موجب توسعه روزافزون مناسبات فی مابین شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.