همزمان با کاهش قیمت ها در بازار ارز جمعی از اخلالگران با کمک کانال های تلگرامی ضدانقلاب و بعضا مجهول الهویه به صورت گسترده به انتشار اخبار جعلی به نقل از رییس کل بانک مرکزی روی آورده اند.

 ترفند اخلالگران برای مقابله با روند کاهش قیمت دلار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هرچند این اخبار در فرم ها و کلمات متفاوتی منتشر می شود اما جملگی حاوی این پیام جعلی است که دخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و یا اینکه بانک مرکزی درصدد جبران کسری بودجه و ذخایر پولی از طریق دست بردن به حساب های شخصی مردم است.

تصمیمات اخیر بانک مرکزی و روند ثابت رو به نزول قیمت ارز به ویژه قیمت دلار انتشار این نوع اخبار جعلی و بدون هیچ گونه مبنای واقعی را در شبکه های اجتماعی شدت بخشیده است.

یک مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی به خبرنگار تسنیم گفت: طبیعی است که قرارگاه جنگ روانی علیه اقتصاد کشور، که در بیرون از مرزها قرار دارد و اخلال گران نظام ارزی در داخل کشور که سود فراوانی از نابسمانی در بازار ارز می برند از کاهش قیمت ارز و شکستن حباب های دروغین آن به شدت عصبانی هستند و این جنگ روانی و ماشین جعل خبر برای مقابله با این روند تدارک و تشدید شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران با پشت پرده ی این نوع جعل اخبار و خصومت علیه اقتصاد کشور آشنا هستند و اخبار موثق از اقتصاد و بانک مرکزی را مثل قبل از طریق رسانه های معتبر دنبال می کنند.

نمونه ای از اخبار جعلی علیه همتی و بانک مرکزی را در ادامه مشاهده می کنید:

واکنش بانک مرکزی به اخبار جعلی منتسب به همتی

روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه برخی جملات منتسب به رئیس کل این بانک­ جعلی­ است اعلام کرد:­ مردم توجهی به اخبار غیر رسمی بازار پول و ارز نکنند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛­ با توجه به روند کاهشی نرخ ارز در بازار و تقویت مداوم ارزش پول ملی، برخی کانال های ناشناخته مجازی با انتشار جملات جعلی در مورد "وضعیت اقتصادی کشور" ، "هزینه بربودن پایین نگاه داشتن قیمت ارز برای بانک مرکزی" و انتساب آن به ­همتی رئیس کل بانک مرکزی،­ تلاش می کنند نسبت به بازار پول و ارز در بین مردم نگرانی ایجاد کنند.

روابط عمومی بانک مرکزی ضمن تکذیب این گونه مطالب منتسب به ­همتی تاکید می کند اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در سایت بانک مرکزی، رسانه های رسمی کشور و اینستاگرام ایشان منعکس می شود؛­­لذا مردم و رسانه ها توجهی به این خبرسازی های هدفدار نکنند و مطلع باشند هر خبری مرتبط با رئیس­­کل بانک مرکزی ابتدا در سایت بانک مرکزی و رسانه های رسمی منتشر می شود و نه کانالهای بی نام و نشان!

پیام ارزی همتی به مردم؛ در دام سفته‎بازی دلالان ارز نیفتید

رئیس کل بانک مرکزی در پیامی نوشت: روند تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن ادامه دارد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  ، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه آنچه امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است افزود: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می کند.

وی در ادامه به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز اشاره کرده و گفت: اقدامات بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس و حواله توسط فعالین بازار و نیز گشایش تدریجی کانال های مالی با کشورهای هشتگانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار ارز در مسیر هدف تعیین شده را به وجود خواهد آورد.

همتی با تاکید بر اینکه بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است و نحوه دخالت در بازار ارز بخشی از برنامه مدیریت بازار است به مردم هشدار داده است که با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.