به دنبال کاهش شاخص ها در بازار بورس آمریکا و نگرانی از کند شدن تقاضا به دلیل آنتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین قیمت نفت روز جمعه حدود ۲ درصد کاهش یافت.

قیمت نفت ۲ درصد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۱۷ سنت، معادل ۱.۹۰ درصد کاهش به ۶۰ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینتر مدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۳۸ سنت، معادل ۲.۶۲ درصد افت به ۵۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت شاخص نفتی برنت در این هفته حدود ۲.۳ درصد و شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدییت حدود ۲۷ درصد کاهش داشت.

جیم ریترزبوش، رئیس موسسه ریترزبوش در این باره نوشت: «قیمت نفت همواره در برابر کاهش شدید شاخص ها در بازار بورس و تقویت ارزش دلار آسیب پذیر است و هر دوی این اتفاقات در روز جمعه رخ داده است.»

شاخص های در بورس آمریکا روز جمعه به طور کلی افت داشت. این در حالی بود که میزان خرده فروشی چین در ماه نوامبر ضعیف ترین رشد را از سال ۲۰۰۳ تاکنون پشت سر گذاشت و میزان تولیدات صنعتی این کشور کمترین رشد را در طی حدود ۳ سال گذشته تجربه کرد.

میزان پالایش نفت چین در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر کاهش داشت و این نشان داد که تقاضا برای نفت در دومین اقتصاد بزرگ جهان تضعیف شده است. البته این رقم همچنان ۲.۹ درصد بالاتر از رقم مدت مشابه سال گذشته بود.

اندرو لیپو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین بازار نفت را تحت فشار قرار داده و انتظارات در مورد رشد خوب تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ را ناکام گذاشته است. این در حالی است که بازار هم اکنون با مازاد عرضه نیز مواجه است.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.