رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: توسعه روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است.

واعظی: توسعه روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه به نفع ۲ ملت و منطقه است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسوولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی دکتر روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.

واعظی با اشاره به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت، اظهار داشت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسوولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی دکتر روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود:  توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.