خراسان شمالی- سردار علیرضا مظاهری جزئیات دستگیری ۱۱ کلاهبردار حرفه ای در بجنورد را تشریح کرد.

بازداشت کلاهبرداران حرفه‌ای با بیش از ۱۴ میلیارد ریال

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۱۱ نفر کلاهبردار حرفه ای با ۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام ۱۳ مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با سوء استفاده از اعتماد شهروندان اقدام به کلاهبرداری به روش جعل امضاء و جعل اسناد کرده اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

مظاهری با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین بررسی اظهارات شاکیان پرونده موفق به شناسایی محل اختفای این افراد شدند، افزود: در یک اقدام غافلگیرانه کارآگاهان موفق شدند ۱۱ نفر کلاهبردار حرفه ای را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال نمایند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه متهمان بعد از مواجه با مستندات و ادله کافی به ۱۳ فقره کلاهبرداری به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

سارقان حرفه ای در بجنورد دستگیر شدند

سرهنگ حسین بدری جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۲ سارق حرفه ای با ۴۰ فقره سرقت در بجنورد خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام چندین مورد سرقت در شهرستان بجنورد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بدری با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند محل اختفای این افراد را مورد شناسایی قرار دهند، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه ۲ سارق حرفه ای را دستگیر کردند.

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند، گفت: سرقت از اماکن خصوصی، مغازه، لوازم داخل خودرو، موتورسیکلت، منزل و ... از جمله سرقت های انجام شده توسط این افراد بوده است.

کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیروان

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان شیروان یک دستگاه تریلی حامل ۱۸ هزار لیتر نفت قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف و دو قاچاقجی سوخت نیز دستگیری شدند.

سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده انتظامی شهرستان شیروان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام منابع و اطلاعات، گشت پاسگاه باغان از توابع شهرستان شیروان هنگام کنترل خودروهای عبوری در خروجی شهر شیروان به سمت خراسان رضوی یک دستگاه کامیون تانکر دار توقیف و مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی ۱۸ هزار سوخت قاچاق از نوع نفت کشف و ۲ متهم در این راستا دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با قاچاق کالا برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و لزوم همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا خاطر نشان کرد: خودرو کامیون به پارکینک منتقل و فرد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در فاروج

سرهنگ یدالله نوروزی فرمانده انتظامی شهرستان فاروج از توقیف یک دستگاه ایسوزو حامل ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: روز گذشته ماموران کلانتری مرکزی این شهرستان در راستای طرح مبارزه باکالای قاچاق و سوخت در حین کنترل خودروهای عبوری در محور «فاروج- مشهد مقدس»به یک دستگاه ایسوزو مشکوک و دستور توقف را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع "نفت سفید" را کشف کردند، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر که بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ نوروزی درپایان تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می شود؛ بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله ای در این حوزه، همواره یکی از اولویت های کاری مهم پلیس به شمار می رود.

۶فقره سرقت از مغازه در کارنامه سیاه سارق حرفه ای

سرهنگ رضا عرب زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری یک سارق حرفه ای با ۶ فقره سرقت از مغازه در بجنورد خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام چندین فقره سرقت از مغازه در سطح شهرستان بجنورد بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیس موفق شدند محل اختفای این سارق حرفه ای را مورد شناسایی قرار دهند، افزود: با حضور ماموران در محل مورد نظر، متهم در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی انتقال شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد در تحقیقات به عمل آمده به ۶ فقره سرقت از مغازه در سطح شهرستان بجنورد اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق حرفه ای با ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی

سرهنگ رضا عرب زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری سارق حرفه ای با ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان بجنورد خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت از اماکن خصوصی بلافاصله موضوع برای دستگیری سارق یا سارقان با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

عرب زاده با شاره به اینکه کارآگاهان در این زمینه اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند، افزود: کارآگاهان نهایتا محل اختفای این فرد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات بعمل آمده به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد کشنده اسکانیا با کمپرسی بنز ۳ نفر مجروح داشت

سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راهنمایی خراسان شمالی از برخورد یک دستگاه کشنده اسکانیا با یک دستگاه کمپرسی بنز در محور «چمن بید_ جنگل گلستان» با سه نفر مجروح خبر داد.

وی گفت:  در پی اعلام یک مورد تصادف در محور "چمن بید_ جنگل گلستان " بلافاصله کارشناسان پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

حسین زاده با اشاره به اینکه این تصادف بین یک دستگاه کشنده اسکانیا و یک دستگاه کمپرسی به وقوع پیوسته، افزود : در اثر این حادثه سه نفر از سرنشینان هر دو کامیون به شدت مجروح که توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی انتقال شدند. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ خودروی اسکانیا اعلام کردند از رانندگان عزیز خواست تا با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از وقوع این حوادث پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.