مرتضی لطفی خطاب به وزیر رفاه گفت: تقاضا دارم به تثبیت مدیریت در شستا کمک کنید چرا که در ایامی که بنده حضور داشتم، مداخلات فراوانی را در بحث انتصابات شاهد بودیم.

دخالت‌های گسترده‌ای در انتصابات شستا وجود دارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی لطفی مدیرعامل سابق شستا در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شستا گفت: هرگاه صحبت از فساد می‌شود، مجموعه شستا بر سر زبان‌ها می‌افتد در حالی که این مجموعه کارکنانی پاک، خوش‌اخلاق و باتدبیر دارد و شاهد تلاش آنها در شرایط خاص اقتصادی بوده‌ایم. 

وی خطاب به وزیر رفاه گفت: تقاضا دارم به تثبیت مدیریت مدیرعامل جدید کمک شود، چرا که در ایامی که مدیر بودم، مداخلاتی فراوانی در بحث انتصابات داشتم که می‌خواهم در این زمینه از وی حمایت شود. 

مدیرعامل سابق شستا با اشاره به اصلاحات ساختاری گفت: مجوز کاهش ۹ هلدینگ به ۵ هلدینگ را دریافت کرده‌ایم، استراتژی پنج ساله بازنگری شده، ۳ هلدینگ ادغام شده و همچنین برای ادغام شرکت‌هایی که موازی کار می‌کردند نیز اقدام شده است. 

لطفی تصریح کرد: بنا داریم از محل درآمد حاصل از بنگاه‌داری، به سمت شرکت‌هایی که بازده مناسبی دارند برویم و رویکرد سهامداری را دنبال می‌کنیم،‌ در این زمینه با ۳ هزار فعال اقتصادی در تعامل هستیم و کمیته سه جانبه‌ای را با استانداری و اتاق بازرگانی تشکیل داده‌ایم. 

وی بر خروج از بنگاهداری تأکید کرد و  گفت:‌در زمینه ادغام پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس اقدام جدی شده، اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها، وزیر نفت آن را امضا نکرده که درخواست داریم به طور مجدد پیگیری‌های لازم در جهت افزایش سوددهی‌ها انجام شود. 

مدیرعامل سابق شستا از تشکیل کمیته مستقل انتصابات خبر داد و گفت: شش نفر از اعضای هیأت مدیره زن هستند، میانگین سنی را ده سال کم کرده‌ایم و به ۱۲۰ نفر مجوز فعالیت با شستا را داده‌ایم.

وی از رشد ۳۱ درصدی صادرات خبر داد و گفت: امسال به ۷۰۵ میلیون دلار رسیده‌ایم به طوری که ۸۵ درصد دارایی‌های ما در بورس است به دنبال شفافیت و پاسخگویی هستیم ود ر هشت ماه گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداختی داشته، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اسفندماه اوراق منتشر کردیم که قرار بود اصل و فرع آن را دولت بپردازد که تا امروز محقق نشده است. 

لطفی افزود: پس از تحریم‌ها مدیریت بین‌الملل را دایر کردیم، یک مورد نارضایتی و اعتراض کارگری یا اعتصاب نداشته‌ایم، تعدادی از شرکت‌ها زیان‌ده بوده و کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم به طوری که امروز شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیده‌اند. 

وی گفت: نظام پرداخت‌ها بیشتر سلیقه‌ای بود به طوری که مدیرعامل می‌توانست به یک نفر ۵۰ تا متیاز بدهد و به دیگری ندهد، به همین دلیل آئین‌نامه نظام پرداخت را ایجاد کرده‌ایم، در ستاد به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا همه افراد در یک چارچوب و ضوابط حقوق بگیرند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.